Senaste nytt

Fler affärsklasstolar på SAS Airbus A350?

Agö

Medlem
Check-in.dk kör en liten intervju med Eivind Roald om konfigurationen för kommande A350. Roald säger bl.a.

“Vi tjener gode penge på langdistanceruterne, og investeringen i nye kabiner har været med til at løfte yielden. Der er næsten altid udsolgt i Business og Plus, og vi har planer om at installere flere Business Class-sæder i de nye Airbus A350-fly,” siger koncerndirektør Eivind Roald fra SAS til CHECK-IN.dk.

Han ønsker dog ikke på nuværende tidspunkt at afsløre den præcise konfiguration.

Betalvägg, därav kort citat.

Flere Business Class-sæder i SAS A350-fly - CHECK-IN.dk
 

jsn

Medlem
Intressant att han säger att Plus oftast är helt full, stämmer det med detta forums uppfattning? Jag har ingen egen erfarenhet, men uppfattningen jag fått från trådar och inlägg här är att det verkar finnas gott om platser i Plus?
 

palmen

Moderator
Intressant att han säger att Plus oftast är helt full, stämmer det med detta forums uppfattning? Jag har ingen egen erfarenhet, men uppfattningen jag fått från trådar och inlägg här är att det verkar finnas gott om platser i Plus?
Beror helt på om det är 330 eller 340 då kabinen nästan är dubbelt så stor på den förstnämnda.
 

Canadien

Medlem
Intressant att han säger att Plus oftast är helt full, stämmer det med detta forums uppfattning? Jag har ingen egen erfarenhet, men uppfattningen jag fått från trådar och inlägg här är att det verkar finnas gott om platser i Plus?
På 330 är min känsla att Plus fylls av CU:are och Plusgrade:are. Givetvis beroende på veckodag, men 330:ns pluskabin är i största laget.
 

mha321

Medlem
På 330 är min känsla att Plus fylls av CU:are och Plusgrade:are. Givetvis beroende på veckodag, men 330:ns pluskabin är i största laget.
Å andra sidan är det ju en intäkt för sas med plusgrade. Visst är säkert en såld plus bättre, men de flesta som kör plusgrade har nog inte det som alternativ.

Men det verkar onekligen som spelet mot "rese policyn säger ingen business tillåten, så folk kommer köpa plus" var fel. Istället säger rese policyn "billigaste ekonomi".
 
Toppen