Senaste nytt

Fleksibilitet er nøkkelen for gode priser

Redaksjonen

Medlem
Skjermbilde-2019-05-24-kl.-14.40.29-800x300-564x211.png

Fleksibilitet er nøkkelen til å sikre deg de beste flybillettene og hotellovernattingene til best mulig pris. Og desto tidligere du starter planleggingen, desto lavere blir prisen. Utelandsturen sommeren 2020 blir etter myndighetenes bestemmelse kun et fjernt ønske, men hva med å allerede nå starte planleggingen for neste års sommerferie?

Begynner du planleggingen av en reise tidlig, gjerne 6 til 12 måneder før ønsket avreisetidspunkt, desto større er muligheten for å gjør et aldri så lite kupp på flybilletten og hotelloppholdet.

Når du har bestemt destinasjon, må avreisetidspunktet bestemmes. Prøv å velg en dag da færrest reiser, Fredag er sjelden en god dag å velge. Likeledes mandag – dette er dager hvor mange ønsker mange å reise, og prisene er gjenspeiler dette. Men har du anledning til å reise på alternative dager – gjerne midtuke, og også på litt «ukomfortable» tidspunkt slik som sen kveld eller tidlig morgen og med routinger som innebærer en eller to mellomlandinger, kan det åpne seg muligheter til svært fordelaktige priser.

Hoteller byr gjerne på en ekstra hyggelig pris dersom man overnatter én eller to ekstra netter – og hvem liker vel ikke et litt lengre opphold enn hva man først hadde planlagt?

Synes du fortsatt prisen er for høy, er det vel verdt å sjekke ut alternativer destinasjoner. Velges destinasjoner som ikke er de typiske turistmagnetene kan man bli belønnet med ikke bare fordelaktige priser, men også destinasjoner med færre folk og turistfeller som løfter oppholdet ytterligere.

Vi gjennomførte nylig en spørreundersøkelse her på BusinessClass.com, og spurte våre lesere om deres tanke rundt reisefleksibilitet. Over 92 prosent svarte at de er fleksible på valg av dato for privatreiser, og hele 66 prosent er fleksible på valg av destinasjon. Over 73 prosent svarte at de er villige til å være fleksible både på valg av dato og destinasjon for interkontinentale privatreiser i premiumkabiner – og 81 prosent har latt seg påvirker av redaksjonelt reisestoff.

Les mer >>
 
Toppen