Senaste nytt

Få passagerare i Business?

RobHK

Medlem
Min erfarenhet också, dock har jag vid flertal tillfällen noterat en i princip tom Pluskabin. Senast hem från Hong Kong var det hela 7st resenärer i Plus, vilket ger lyxigt med utrymme..

Håller med, visst kan business bara vara halvfylld ibland, men så tom som Plus gick t.ex. första halvåret de lanserat HKG linjen är rätt extremt. Jag har varit med om att vi var totalt 3 pers i Plus på HKG linjen, nu för tiden med alla upgrades och populariteten stigit, så går den ju ofta nästan full.
 

RobHK

Medlem
Ett bolag som är betydligt hårdare med upgrades till business är Finnair, där går ofta business med under 50% beläggning. Finnairs har ju också en lite konstig business del som fortsätter efter galley, den delen på typ 5 rader går ofta HELT tom. Senast när jag hade någon snarkande gubbe bakom mig, gick jag bak till den business delen, en annan kille tänkte likadant som jag, så vi två låg där helt själva och sov utan störningar.
 

Svante

Medlem
Åh nej, tvärtom!!!:)

Första och andra gången det hände var när de fortf flög med 737an. Då visade det sig att det som visades på monitorn (finns ju ingen "privat ife" på dessa) så hade jag redan sett filmen/serien...då frågade pursern om jag inte ville att de skulle byta...detta mitt i...hade jag gått med på det hade hela planet fått byta mitt i en film:)

Men både på 737an och senare tillfällen med 777/787 är servicen fantastisk.
 

KalleSus

Medlem
Ett bolag som är betydligt hårdare med upgrades till business är Finnair, där går ofta business med under 50% beläggning. Finnairs har ju också en lite konstig business del som fortsätter efter galley, den delen på typ 5 rader går ofta HELT tom. Senast när jag hade någon snarkande gubbe bakom mig, gick jag bak till den business delen, en annan kille tänkte likadant som jag, så vi två låg där helt själva och sov utan störningar.
Samma typ av businesskabin som SAS har på sina 340, m.a.o. Dvs en stor främre, och en intimare bakom galley med 8 platser.
 

pep

Medlem
At være alene i business er "the ultimate prestige experience"! Du får al opmærksomhed og er urørlig. Det er dig og kun dig der "vil" denne airline. Har prøvet det ca. 20 gange. Oftest på mindre, (men endog ET) afrikanske airlines, en del her i SE-Asia (f.eks. UB, TG, VN, og MH). Næsten altid regional flights. Interkontinental kun få gange med hvs. KQ, ET, CZ, og QR (i gamle dage, nu er business class stopfuld med QR intercontinental!). Når det lykkes lokkes man ind i en følelse af at være Herre i eget hus...
 

Cliff

Medlem
2014, Flög upp med familjen from Florida till Chichago för att därifrån åka SAS till Arlanda. På grund av ett större stormoväder hade ett stort antal connecting flights till Chicago ställts in vilket medförde att den totala passagerarbeläggningen på Chichago-Arlanda flighten inte kan ha varit mer än 10-15 procent.

I Business främere del var det vi (två vuxna två barn) samt ytterligare två äldre par. Då jag märkte att bakre delen av business, vi flög A340, var helt tomt bad vi att få flytta bak. Sittandes fyra fördelat på 12 stolar i den bakre business delen och med gardinerna fördragna var det en mycket trevlig upplevelse. Och när sedan servicen var utöver det vanliga denna dag blev det en minnevärd flygning även för barnen då cabinpersonalen vänligen lämnade hela efterättsvagnen stående hos oss...
 

Elberto

Medlem
Senast i torsdags förra veckan på SK637 ARN-FRA flög jag ensam i PLUS och hade 4 hela rader för mig själv.

Mitten av augusti 2016 München - Budapest ombord Lufthansa A321 flög jag 3 hela rader själv i business.

Utöver det har jag 4 flighter som jag haft ensam i First. 3 av dessa var ombord Emirates B777-300ER enligt nedan.

Kuala Lumpur - Melbourne
Melbourne - Kuala Lumpur
Kuala Lumpur - Dubai

En ombord på ANA F mellan Tokyo Narita och Paris CDG februari 2015 på B777-300ER.

Sen i somras 2016 flög jag och @MarSecLtd ensamma i First med Lufthansa mellan Frankfurt - Tokyo Haneda i nosen på B747-8i. Vi blev välkomna ombord och pursen insåg ganska direkt att det skulle bli bra party. Jag rankar den flighten bland de bästa jag flugit.

Den här tråden handlar om Business, inte Premium Economy eller First.
 
  • Gilla
Reactions: JNH
Toppen