Senaste nytt

EuroBonus Silver, till vilken nytta?

Big Birger

Medlem
Det bästa med silver när jag hade det en gång i tiden tycker jag är att kunna checka in i Business-disken och slippa automaten och bagage drop-kö och elände. :)
 

mha321

Medlem
Jag kommer väl inte in i ”finloungen” utan guldkortet, vilket jag tycker är den största förmånen.

Hos sas, nej, det är korrekt. Men tex i USA är det tvärt om, där får du den fina loungen (polaris) med business och inte med guld.

Men det är ju sällan någon jätte skillnad mellan de två hos sas. Ofta värt att gå till business loungen istället för guld innehavare när det är överfullt...
 

Doctor-X

Medlem
Hade Silver under studietiden, tyckte det var grymt att kunna plocka med skidor och pjäxor gratis både i norr och södergående riktning. Flyger man SAS till USA, var det trevligt med ett extra gratis bagage om man shoppade mycket (på den tiden när dollarn var låg, 2010-2014). På denna tiden tror jag inte loungeförmånen fanns för Silver.
Uppgraderad hos United inrikes i USA med Silver hos *A flera gånger dock endast från Eco -> Prem Eco.

Tycker helt klart att Silver är en ok nivå - ffa om man flyger lite och får den gratis om man har AmEx Elite. En vända till alperna och en till svenska fjällen så har du sparat in 295kr x 4.
 

Alf

Medlem
Hos sas, nej, det är korrekt. Men tex i USA är det tvärt om, där får du den fina loungen (polaris) med business och inte med guld.

Men det är ju sällan någon jätte skillnad mellan de två hos sas. Ofta värt att gå till business loungen istället för guld innehavare när det är överfullt...

Stor skillnad, ingen GT i business loungen och halvdåliga viner. De gånger jag är i USA reser jag i business och då är det inga problem med en bra lounge. Det är i Skandinavien det är betydligt bättre i ”finloungen” och där har jag ingen nytta av ett silverkort, vilket jag inte har någon annan nytta av heller.
 

Agö

Medlem
Stor skillnad, ingen GT i business loungen och halvdåliga viner. De gånger jag är i USA reser jag i business och då är det inga problem med en bra lounge. Det är i Skandinavien det är betydligt bättre i ”finloungen” och där har jag ingen nytta av ett silverkort, vilket jag inte har någon annan nytta av heller.
Haha, vinerna i guldloungen är halvdåliga (snällt sagt). Vore trevligt med en bra vinbar på CPH nu när vi har en bra ölbar. Kommer säkert, flygplatsen är ju driftig.
 

Kris

Medlem
Haha, vinerna i guldloungen är halvdåliga (snällt sagt). Vore trevligt med en bra vinbar på CPH nu när vi har en bra ölbar. Kommer säkert, flygplatsen är ju driftig.
Fast guldloungen har andra fina kvaliteter. Esset i rockärmen på morgonkvisten är inte att förringa:

IMG_20191114_094944.jpg
 

chazzie

Medlem
Det var lite bättre häromåret, men ett extra bagage och business-incheckning kan komma till pass ibland. Annars inte mycket att sträva efter.

Hade Silver under studietiden, tyckte det var grymt att kunna plocka med skidor och pjäxor gratis både i norr och södergående riktning. Flyger man SAS till USA, var det trevligt med ett extra gratis bagage om man shoppade mycket (på den tiden när dollarn var låg, 2010-2014).

Var och en värderar så klart saker olika, men som golfare är det trevligt när man hittar en jättebillig Go-biljett att kunna kasta med golfbagen (förmodar samma för skidåkare och liknande fritidsintressen) när man bokat billigt, ty en sådan redan nu i december när golfbagen åker med ned till Spanien :) En annan fördel för mig som bor bortom Människobyn är att om jag tvingas boka en separat biljett mellan Norrland-Arlanda-Norrland så kan jag ta den i Go och ändå få ta två väskor inrikes eftersom jag oftast bokar Premium Economy från Arlanda när det inte går från en flygplats nära mig :)

En liten notis är att när jag var i USA 2008 så ingick två bagage på USA-linjerna även i ekonomi, så vi köpte varsin billig väska där och fyllde med jeans och annat när vi åkte hem, detta helt utan silver- eller guldkort :)
 
Toppen