Senaste nytt

Ersättning för löss

Gorentina

Ny medlem
Blev nyligen drabbad att få löss på rummet och fick med mig hem också, fått schamponera håret flera gånger. Anticimex sa först att det var vägglöss och fick agera därefter. Har haft riktigt obehag av detta....Vad kan jag kräva för ersättning ??
Bodde där fre-sön och upptäckte antalet löss i sängen på natten till söndag.
 

011430121

Medlem
Blev nyligen drabbad att få löss på rummet och fick med mig hem också, fått schamponera håret flera gånger. Anticimex sa först att det var vägglöss och fick agera därefter. Har haft riktigt obehag av detta....Vad kan jag kräva för ersättning ??
Bodde där fre-sön och upptäckte antalet löss i sängen på natten till söndag.
Var bodde du, och informerade du receptionen? Var det huvudlöss du fick?
Om man får vägglöss med sig hem så är ju det inte roligt, läste att man inte skall ha väskan eller kläder mot väggen på hotell o.s.v. för att undvika vägglöss, vet inte om det stämmer.
 

Gorentina

Ny medlem
Ja efter 4 dagar fick jag besked att det inte var vägglöss men de kunde inte säga vilken sort som legat i sängen och ja jag hittade djur i håret efter 2dra shamponeringen, var på ett spa. Ja jag informerade och här varit i kontakt med dem och det var de som sände djuren på analys.
 

Gorentina

Ny medlem
Ja efter 4 dagar fick jag besked att det inte var vägglöss men de kunde inte säga vilken sort som legat i sängen och ja jag hittade djur i håret efter 2dra shamponeringen, var på ett spa. Ja jag informerade och här varit i kontakt med dem och det var de som sände djuren på analys.
Har lärt mig att man ska ställa väskan i badkar eller dusch när man kommer till rummet, sen inspektera sängen
 

Berglund

Medlem
Väskan ställer man mycket riktigt i badkaret eller på klinkergolv. Lämna inte väskan öppen utan ta det du behöver och stäng den sedan. Man kan också ha med en svart sopsäck och ställa väskan i den och knyta igen.

Vägglöss är inte farliga/giftiga men synnerligen obehagliga. Att vakna mitt i natten av att de kryper på en och biter i huden för att suga blod är en mycket kuslig upplevelse och man vill under inga som helst omständigheter få med sig eländet hem.

Vänder man en hotellsäng sidledes och inspekterar undersidan ser man ganska snabbt vägglössens svarta spillning som sitter i sängens ramverk om rummet/sängen är infekterat. Vägglössen är lata och vill ha nära till maten, alltså bygger de bo i sängen eller i direkt närhet till den. Kollar man undersidan av sängen och den ser okej ut, då är rummet med stor sannolikhet okej. Ser det ut som om det sitter svart ”smuts” runt sängbenen och eventuella tvärslår på sängens undersida, ta väska, lämna rummet och be receptionen om ett nytt rum. Att vakna mitt i ett angrepp är fruktansvärt och det finns dem som drömmer mardrömmar om detta länge efteråt.
 

Tur-Ture

Medlem
Jag fick en frinatt efter att ha fått ca 50 bett av vägglöss. Det tar ju ett tag innan vägglössbett syns så det är ju inget man kan claima om man bara bor där en natt. Det blir ju svårt att bevisa att man fått dom på det hotellet när man upptäcker dom. (Nej, jag tog inte ut frinatten och har inte bott där igen)
 
Toppen