Lite märkligt resonemang tycker jag. De flesta seriösa företag har väl hellre nöjda kunder som kanske återkommer än missnöjda som glatt delar sitt missnöje med omvärlden.
Självklart är återkommande kunder värda en del. Men en kund som inte har någon status hos Lufthansa är inte värd så mycket. Hade du varit en Senator eller HON hade bemötandet blivit annat kan jag nästan garantera. Det är svårt att belöna folk för eventuell framtida lojalitet. Nu har de en resenär som inte betalt för sin biljett. Varför skulle de anstränga sig för att behålla en sån kund?
Helt ärligt ska man inte överskatta ett dåligt omdömes betydelse. Uppenbarligen har inte folks dåliga erfarenheter stoppat OP från att boka sin resa med Lufthansa från första början. Alla flygbolag har dessutom massor med dåliga omdömen. Bara kolla respektive facebooksida tex. Men det stoppar uppenbarligen inte folk heller. Detta vet flygbolagen. Svaret när du säger som en kund utan historia av inkomstbringande verksamhet att du aldrig ska flyga med ett bolag igen blir ”Don’t let the door hit you on the way out”.