Senaste nytt

Era top 5 hotellfrukostar

Svenska73

Medlem
1. Four Seasons, Washington Dc
2. Montage Hotel, LA
3. Grand Hotel, Sthlm
4. The Address, Dubai Mall
5. Marriott Phuket vid flygplatsen (den dyra).
 

rvarttinen

Medlem
Hittills är det dessa, nedan, men listan kan komma ändras då vi snart ska prova en ny resort.

1. Constance Moofushi
2. Vedema, Santorini
3. Scandic Nideleven, Trondhiem
4. Pulitzer, Amsterdam (då det hörde till The Luxury Collection)
5. Hotel Scribe, Paris
 

Direktorn

Medlem
De bästa jag kan komma på att jag testat.

Sofitel Bali Nusa Dua
Sofitel Saigon ( äggrätter bordsserveras bara att säga till )
Conrad Hongkong
Hilton Tokyo
Sofitel Jumeirah beach
 
1: the oriental Bangkok
2: Hotel Scribe Paris (inte scribe vid operan)
3: Four season, Beirut
4: The library koh samui
5: Room service breakfast Sofitel Bangkok (sa thorn)
 

ChabbeT

Medlem
1. Sofitel Warsaw Victoria.
2. Hilton Habtour Grand, Beirut
3. Sofitel Heathrow T5
4. Doubletree Warsaw (otippat)
5. Radisson Blu Scandinavia Göteborg (av sentimentala skäl).
Bubblare: Sofitel Berlin K'damm
 

Voyageur

Medlem
Oj top 5 blir svårt att minnas men here goes spontant:

1) Upplevelsen jag för alltid, alltid, alltid kommer att minnas och förknippa med alla tiders frukost är enkelt Sofitel Sukhumvit i deras exec lounge. Enorm variation på buffen och riktigt fräscht. Inte nog med det erbjuds också en ala carte menu att fritt beställa ifrån med riktigt bra rätter.

Det som gjorde att upplevelsen ännu mer stack ut var personalen. Välkomnande och trevliga utan att vara too much eller too little:) när jag skämtsamt sa att allt på ala carten lät trevligt och att jag lika gärna lunde beställa hela menyn, fick jag endast ett "certainly sir". Fick springa efter och förklara att jag var ironisk och att jag inte ville ha alla 10 rätter :)

2) Novotel Kamala Beach Phuket. Enorm variation, det mesta fräschare än genomsnittet samt att ala carte möjligheter fanns. Dessutom att sitta ute bredvid stranden och havet gjorde inte upplevelsen sämre.

3) Pullman Sydney Hyde park. Kanske inte den bästa servicen men frukosten högst upp i exec loungen med milsvid utsikt över Sydney samt den generösa buffen samt ala carte möjligheterna är svårslaget. Att Sofitel i Sydney samtidigt förbjuder tillträde till lounge för Platinum gör Pullman ett än mer svårslaget hotell där.

Finns säkert fler men minnet tryter precis :)
 

Charlie D

Medlem
1) Koa Kea, Poipu
2) Al Qasr, Dubai
3) ITC Maurya, Delhi
4) Green Gables, Tilba Tilba
5) Albergo Regina, Pinerolo
 
Toppen