Senaste nytt

Er premium economy verdt pengene?

H

Holmion

Guest
Premium economy byr på en hybridløsning mellom economy og businessclass. Et komfortabelt produkt for den prisbevisste og komfortorienterte passasjeren, hevder industrien. Men er det egentlig verdt prisen? Problemet med premium economy er først og fremst prisen. Ofte kan prisdifferansen til en business class billett være relativt liten. Og det man får i premium economy forsvarer…
 

MyH

Ny medlem
Jeg satte på premium øko. class med Singapore air. God mat som jeg fikk bestilt på forhånd men benplass var bare littelitt bedre enn på øko. class. Jeg så at de som satte på 1.rad, hadde mye større benplass. Prisen var for høy for å få så lite fordeler på denne klassen. Måtte også dele toalettet med de på øko. class.
På hjemreisen oppgradert jeg til business class og var kjempe fornøyd med alt.
 

Canadien

Medlem
Största fördelen med premium ekonomi är att arbetsgivare ofta godkänner bokningar i PE, de ger hyffsat med poäng, något mer privat/bättre möjlighet att jobba lite med laptopen och att dessa oftare går att uppgradera till Buisness med poäng, dessutom har man större chans att få en operational upgrade till Business från PE än från Economy.

Ser inte PE som ett bra alternativ om man själv behöver betala biljetten, såvida det inte är någon kampanj eller dylikt.

Ett enkelt sätt för flygbolagen att krama ur mer pengar ur affärsresenärer helt enkelt.
 
Toppen