Senaste nytt

Ditt reseår 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zissou

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort?: 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?: 39 674
  3. Vilka flygbolag har du flugit?: SAS, Finnair, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året?: PMI, VCE
  5. Nya flygbolag testade under året?: Finnair
  6. Nya besökta länder?: Inget
  7. Antal hotellnätter/övernattningar?: 36
  8. Bästa hotellvistelse?: The Fleming i Hong Kong och Ameron Swiss Mountain Hotel i Davos
  9. Sämsta hotellvistelse?: Hotel Europa i Cortina, helt ok men trött
  10. Bästa reseminnet?: Cortina, sprang ett ultra i otroligt vackra miljöer
  11. Sämsta reseminnet?: Venedig, stannade där över dagen på vägen till Cortina och inte mitt typ av resmål
  12. Största överraskningen?: Hur sjukt fint Mallorca var att springa på.
  13. Annat "första gången" under året?: Första året som EBD
  14. Mål för 2020?: Kommer göra min första resa i First och målet är att hitta en till bra resa till BKK med en kompis, helst med EVA och några andra bolag som jag inte testat.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019?: Jag hade aldrig fått reda på vilka linjer ANA uppgraderat till nya kabinen på, jag hade inte hittat Awardfares och således inte kunnat boka så grymma resor som jag gjort nästa år. Jag hade inte heller hittat info om vilka platser jag ska välja när jag flyger SQ C.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Detaljkunskapen kring bästa platserna i respektive kabin älskar jag och har mycket nytta av.
  2. Bästa loungen: Star Alliance Gold LAX
  3. Sämsta loungen: SAS T4 på Arlanda
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 23 st. (4 biz, 6 premium resten ego )
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Norwegian och Avianca
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BOG,
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Nya besökta länder? : -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 80
  8. Bästa hotellvistelse? : ett namnlöst hotell i Costa Rica där rummet var en utsprängd grotta, efter ha bestigit Costa Rivas högsta berg
  9. Sämsta hotellvistelse? : Något svensk småstadshotell som inte fastnat på minnet.
  10. Bästa reseminnet? : en fyra veckor lång husbilssemster i Nordnorge, samt en helt underbar weekendresa till Tromsö i gnistrande vårsol och fin skidåkning.
  11. Sämsta reseminnet? : någon trist tjänsteresa där man rest själv.
  12. Största överraskningen? : Hur ofta man faktiskt blir uppgraderad på hotellrum tack vare guld korten.
  13. Annat "första gången" under året? :
  14. Mål för 2020? : Besöka Himalaya!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Bokningnen av resan till Himalaya
 

oxxax

Medlem
  • Hur många flygningar har du gjort? : 4 jobbrelaterade och 58 privat. Alla longhauls i biz, några korta i biz och resten i plus eller eco.
  • Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 87197
  • Vilka flygbolag har du flugit? : American Airlines, BRA, Brussels Airlines, Mackair, Norwegian, Ryan Air, Qatar, SAS, South African, Southwest, Swiss, United,
  • Nya flygplatser besökta under året? : LGW, NYO, CHC, ZQN, AUS, BBK, JNB, samt några mindre grusbanor.
  • Nya flygbolag testade under året? : Mackair, South African, Ryan
  • Nya besökta länder? : Sydafrika, Botswana
  • Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 45
  • Bästa hotellvistelse? : Stanley's camp Botswana
  • Sämsta hotellvistelse? : Vime hotel Marbella. Jag anade ugglor i mossen redan vid bokningen som gjordes då vänner hade bokat där, men det blev inte någon längre vistelse då vi checkade ut direkt och hyrde ett hus tillsammans istället.
  • Bästa reseminnet? : MotoGP i Austin föregånget av ett par dagar på Colin Edwards bootcamp.
  • Sämsta reseminnet? : När snubben i stolen framför mig på Ryanair lyckade med konststycket att spilla en hel GT på mitt ben.
  • Största överraskningen? : Hur öde det kändes i Christchurch.
  • Annat "första gången" under året? : QSuites
  • Mål för 2020? : Att i högre grad försöka sätta sprätt på Eurobonuspoängen.
  • Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Att boka dubbla F-resor med tre dagars mellanrum.
map2019.gif
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 66 SAS samt en 35-45 till på övriga bolag.
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Oklart
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Thai, Air China, Juneyao Airlines, China Eastern Airlines, Lufthansa, Swiss, Austrian, Widerö, Shandong Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DUB, TAO, YNT, AES, DUS
  5. Nya flygbolag testade under året? : Shandong Airlines och China Eastern Airlines
  6. Nya besökta länder? : -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 150-200
  8. Bästa hotellvistelse? : Hotel Brosundet i Ålesund. Inget speciellt men genomgående bra. Fin nordisk kvalitets känsla i rum, hotell samt mat. Uppskattar detta klart mer än asiatiska super hotel med massa märklig rätter till frukost och dörrvakt och turn over service faktiskt.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Hotel natt i Shanghai, SHA, som flygbolaget tillhandahöll vid försening. Hade allt det där man vill slippa i Kinesiska hotel.
  10. Bästa reseminnet? : Älgjakten i Jämtland i september som alla år.. ;)
  11. Sämsta reseminnet? : Försöker se allt lite positivt så jag har inget riktigt sådär som gnager men när mina väskor blev kvar i Kunming vid mellanlandning var ganska kasst faktiskt.
  12. Största överraskningen? : Att mina väskor faktiskt kom till tredje land efter ovan.
  13. Annat "första gången" under året? : C med China Eastern Airlines på längre resa. YNC - BKK. Strålande service men det saknas all form av trevlig drickbar förtäring på planet. 4 burköl var packade och de drack jag upp... PÅ frågan om sparkling wine eller champagne så såg de väldigt frågande ut faktiskt..
  14. Mål för 2020? : Lifetime GOLD på Nordic Choice.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? :
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Jonny Linne flyger finflyg | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
  2. Bästa loungen: Nån av senator lounge i ZRH, FRA eller MCU.
  3. Sämsta loungen: First klass lounger i INC och YNT. Bedrövliga.
 

jonlindsten

Medlem
Mitt första år som student har dragit ner på resandet lite, mest blivit inrikes för att hälsa på familjen men har hunnit med några äventyr också!
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 16 896 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, BRA, Air Baltic, Ryanair, Wizzair, Easyjet, Transavia
  4. Nya flygplatser besökta under året? : TTU, TBS, EIN, OHD
  5. Nya flygbolag testade under året? : Transavia, Air Baltic
  6. Nya besökta länder? : Marocko, Georgien, Armenien, Makedonien, Albanien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 10
  8. Bästa hotellvistelse? : Comwell Resort Snekkersten
  9. Sämsta hotellvistelse? : -
  10. Bästa reseminnet? : Att få spendera en vecka i de Marockanska bergen med vandring och Chefchaouen högst på menyn!
  11. Sämsta reseminnet? : Många förseningar,
  12. Största överraskningen? : Att man som student inte har tillräckligt med pengar för att åka på långsemester
  13. Annat "första gången" under året? : Första gången på Afrikanska fastlandet
  14. Mål för 2020? : Försöka flyga mer, gärna longhaul i högre klasser. Har en del poäng som ligger så kommer förhoppningsvis iväg på en weekend någonstans!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : EU-ersättning på försenade flyg, tråden om detta är superhjälpsam och har hjälpt mig mycket.
map
 

palmen

Moderator
Vi kan väl börja med att titta på målet för 2019
Mål för 2019? Flyga mer Premium och göra färre resor. Detta är pga ändringen av SAS intjäning på billiga ekonomi-biljetter. Blir troligtvis några plus.resor på longhaul och lägga över övrigt flygande till andra bolag än SAS.
Utfall: Måste nog säga att jag lyckats med detta, färre antal resor och marginellt färre antal miles. Nästan hälftenav flighterna har varit i business/first och nästan uteslutande på longhaul.
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 69
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 157.601 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, British Airways, Finnair, EasyJet, American Airlines, Air China, Thai Airways, Singapore Airlines, ANA, Lufthansa, Swiss, Cathay Pacific, Iberia
  4. Nya flygplatser besökta under året? : MAD, HNL, PEK, JNB
  5. Nya flygbolag testade under året? : Iberia, EasyJet, Air China
  6. Nya besökta länder? : Sydafrika
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Oklart, men skulle gissa på omkring 100.
  8. Bästa hotellvistelse? : InterContinental Sandton Johannesburg
  9. Sämsta hotellvistelse? : Kuhio Banyan Club, Honolulu. Lågpris hotell men 33$ resortfee skulle de ha utan att det var ens i närheten av en resort på något sätt. Tog 15-20 minuter att få varmvatten i duschen
  10. Bästa reseminnet? : Jorden runt resan i somras, framförallt att vara först upp på Kinesiska Muren och vara mer eller mindre själv första 30 minuterna.
    [Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
  11. Sämsta reseminnet? : Iberia A320 hem från Madrid, sämsta benutrymmet någonsin. Kommer aldrig flyga dom igen i ekonomi inom Europa. (om man inte kan få nödutgång)
  12. Största överraskningen? : Att jag fick ihop sommarresan exakt så som jag ville ha den med alla biljetter och inte ett enda missöde på hela resan. Att Air China levererade en bra upplevelse i business.
  13. Annat "första gången" under året? :
    1. ANA A380 First
    2. Första gången på Hawaii
    3. British Airways First
    4. First Mistake fare som hedrades
    5. Betala för Business på longhaul (som ej varit misstake fare eller väldigt billigt)
    6. Besök på Kinesiska muren
    7. Besöka Afrika
    8. Drabbad av SAS strejk
    9. Kvalificera till BA Gold på egen hand
  14. Mål för 2020? : Färre resor bara för att, mer att ha ett mål för varje resa, göra första flighten i cockpit.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Möta upp flera likasinnande längs med min resa jorden runt i somras. London, Hawaii, Singapore, Bangkok för att nämna några
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: @Tonton reserapport till stan-länderna
  2. Bästa loungen: Concorde Room LHR, kanske inte bäst men ny upplevelse som var riktigt bra
  3. Sämsta loungen: Priorit Pass loungen på TXL när man flyger EasyJet
 

Rickard_O

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 27 (31) - 5 biz - 3 eco+ - 19eco (4 eco)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Singapore Airlines, SAS, Qatar Airways, Malindo Air, Air Asia, Air Baltic, Wizz Air, Ryanair och Thomas Cook (LOT)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BEG, DME, SIN, KUL, REP, PNH, SGN, SOF, KBP, RIX, EDI, VIE (TGD)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore Airlines, Qatar Airways, Malindo Air och Air Baltic
  6. Nya besökta länder? : Serbien, Indonesien, Malaysia, Kambodja, Vietnam, Lettland, Bulgarien, Ukraina, Österrike, Slovenien, Slovakien, Skottland (Montenegro)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 67st
  8. Bästa hotellvistelse? : Traders Hotel Kuala Lumpur
  9. Sämsta hotellvistelse? : Något all incl hotell i Turkiet, hade riktigt låga förväntningar, men dom lyckades ändå få det ännu sämre!
  10. Bästa reseminnet? : Sambon väckte mig med en packlista på min födelsedag med info om temperatur och några krav på packningen, inget mer. Slutade med att vi satt på ett plan till Kiev och man fick besöka Tjernobyl.
  11. Sämsta reseminnet? : När man bokat 9 nätter i ett hus/bungalow på stranden i Vietnam och när man för första gången går ner på stranden och ser hur äckligt det är med döda fiskar och skräp precis överallt.
(Som tur slapp vi pröjsa sista 3 dagarna när jag lyckades boka om ett nytt hotell med pool i Saigon istället 3 dagar tidigare)
  12. Största överraskningen? : Står och väger mellan (Se Nr:10) eller hur underbart Slovenien var.
  13. Annat "första gången" under året? : Första business awarden genomfördes med 2-4-1 voucher.
  14. Mål för 2020? : Förbättra statistiken i business mot 2019
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Flyga business ToR till Asien för en spottstyver.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: All matnyttig info som jag försökt ta åt mig!
  2. Bästa loungen: Silverkris Changi
  3. Sämsta loungen: Jämnt skägg mellan Pliska lounge på SOF eller SAS T4
Kommande flygningar och nya städer inom parentes.
 

Benz

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 33
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 47 991
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Qatar Airways, AirAsia, SAS, LOT, Amapola, TAP, Transavia, KLM, Finnair
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DOH, HKT, KBV, KRK, WAW, TRD, FAO, OPO, HKG, ALC
  5. Nya flygbolag testade under året? : Qatar Airways, AirAsia, LOT, Amapola, Transavia,
  6. Nya besökta länder? : Thailand, Hong Kong, Macao (Kina)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 45
  8. Bästa hotellvistelse? : Grand Lapa Macao
  9. Sämsta hotellvistelse? : Något halvslitet hotell på Phuket där jag dessutom blev sjuk.
  10. Bästa reseminnet? : Långweekend i NYC med RKP-tripp, grymt väder och 0 press/stress att se eller göra något specifikt!
  11. Sämsta reseminnet? : Kommer inte på något särskilt.
  12. Största överraskningen? : Att semesterdagarna som anställd ändå räcker rätt långt:)
  13. Annat "första gången" under året? : Första business på longhaul.
  14. Mål för 2020? : Boka första awardresan.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : Alla loungebesök tack vare ett tips om en schysst PP deal.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: En del helt otroligt skruvade reseberättelser!
  2. Bästa loungen: Atelier Kastrup ( för maten), Almost@Home Helsinki
  3. Sämsta loungen: Norrsken - orimligt svag.
 

Tongen2

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? : 25 flights, 22 SAS, 1 Brussels Airlines, 1 Iberia Express 1 BRA Flyg
Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 8971
Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Brussels Airlines, Iberia Express
Nya flygplatser besökta under året? : MAD, BRU, PRG
Nya flygbolag testade under året? : Brussels Airlines, Iberia Express
Nya besökta länder? : Tjeckien, Belgien men bara mellanlanda då
Antal hotellnätter/övernattningar? : 7
Bästa hotellvistelse? : Inget som sticker ut direkt
Sämsta hotellvistelse? : -
Bästa reseminnet? : En tur och retur till Arlanda över dagen med min 5 år gamla systerson. Hans första flight! Samt flight tillsammans med min gamla kollega som flög in SAS Diamond på den resan. Vi firade med 4 öl vardera på 50 minuter :)
Sämsta reseminnet? : 48 timmar innan avgång så öppnar ju Singapore Airlines deras incheckning online. Eftersom man är som man är så vill jag ju checka in exakt den tiden. Vilket visar sig vara bra för att då säger ju incheckningen ifrån att min sambos pass inte är giltigt tillräckligt länge! Vi hade ju kollat detta innan,eller?!?! Men tydligen inte... Nåväl, efter googlande så verkar det som att provisoriskt pass ej är godkänt i Indonesien, dit vi skulle. Så jag ringer Tallin och bokar av resan, får tillbaka alla poäng och nästan alla skatter då. Tur i oturen! Blev 11 dagar i Spanien istället.
Största överraskningen? : Att Brussels Airlines business class inte var så bra som jag trodde. Hade väl inte höga förhoppningar men det kallas ju ändå för Business class och inte "plus" som vissa andra bolag...
Annat "första gången" under året? : Guld på Nordic Choice
Mål för 2020? : Målet för 2019 var resa mindre i onödan, och så har det blivit. Spara poäng till first first gick bra men dock ingen first first som jag hade hoppats på. Så den får leva kvar som mål för 2020!
Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : All kunskap som man får på detta forumet. Kampanjer, etc osv. Detta forum är guld värt!
Bonusfrågor:
Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
Alla roliga reserapporter!
Bästa loungen: The loft @ BRU
Sämsta loungen: SAS "lounge" T4, fortfarande.
 

mylabel

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 43
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 63000+
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : LH, LO, SL, MH, QF, TG, FR, SK, KM, OE, TP, W6, FI
  4. Nya flygplatser besökta under året? : WAW, BUD, AMM, BRS, KEF, CRL, SVQ, MAD, FCO
  5. Nya flygbolag testade under året? : LO, SL, MH, QF, KM, OE, W6, FI
  6. Nya besökta länder? : Australien, Jordanien, Ungern
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 10+
  8. Bästa hotellvistelse? : Holiday Inn Dead Sea
  9. Sämsta hotellvistelse? : My Hotels Malta
  10. Bästa reseminnet? : Australien
  11. Sämsta reseminnet? : -
  12. Största överraskningen? : LO Business är bättre än vad jag trodde
  13. Annat "första gången" under året? : Första F
  14. Mål för 2020? : Blir OW Sapphire
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2019? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen: Qatar lounge i BKK
  2. Sämsta loungen: MH Business Suite lounge är värst i sin klass med tanke detta var en ex F lounge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen