SilverJonten
Medlem
Jag tror inte på KK.
Jag köpte in mig idag, får hoppas att det inte var förgäves...
Jag köpte in mig idag, får hoppas att det inte var förgäves...
Samtidigt har de gott om moderna flygplan som de nog *kan* avyttra. Särskilt om de är riktigt desperata - nog finns det köpare för MAX. Men de vill nog undvika det så gått det går, och ta in det på andra vägar. Och så är ju frågan but snabbt en affär om att köpa ett par 737 går...
Ja en Sell and lease back går nog att ordna förhoppningsvis snabbt. Frågan om vilka villkor Norwegian skulle få av finansiärerna för en sådan affär bara med tanke på deras situation? Jag har svårt att se att det skulle bli billigare eller stärka kassa flödet jämfört med den, förmodade, lånefinansiering man har idag.Buy and lease back går nog väldigt snabbt!
Bankernas åsikt väger tungt för fortlevnaden. Slår något nyckeltal eller liknande lånekrav fel nu så är det ju bankerna som får bestämma hur Norwegian ska lösa sina likviditetsproblem. Sell and lease back innebär ju att någon annan än banken kommer förgrymma sig över norwrgians betalningsförmåga. Köper de kanske lite tid, men är ju inte särskilt långsiktigt hållbart.Ja en Sell and lease back går nog att ordna förhoppningsvis snabbt. Frågan om vilka villkor Norwegian skulle få av finansiärerna för en sådan affär bara med tanke på deras situation? Jag har svårt att se att det skulle bli billigare eller stärka kassa flödet jämfört med den, förmodade, lånefinansiering man har idag.
Det skulle minska nettoskuldsättningen och stärka balansräkning och det är ju dock bankerna rätt måna om......