Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Erik M

Medlem
Många här har ju fina optimerade rutter med lagom långa stopp och så.
Vad händer om en avgång blir ändrad så att man missar sin anslutning?
Eller så att man får ett stopp på över 24 h?
 

palmen

Moderator
Många här har ju fina optimerade rutter med lagom långa stopp och så.
Vad händer om en avgång blir ändrad så att man missar sin anslutning?
Eller så att man får ett stopp på över 24 h?
Det är bara själva bokningen som kräver att du håller dig inom de uppsatta regler för transfertid mm. Om det sedan blir så att du missar en flight eller något annat så blir du ombokad till något lämpligt annat plan och får åka vidare med det.
 

KiMeister

Medlem
Bonusprogram: AAdvantage
Flygbolag: Iberia/TAM
Kabinklass: Economy och Business
Avreseort: ARN
Destination: SCL
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 87 500
Skatter&avgifter (per person): 417 kr
När (avresans tidpunkt): Dec -17
Bokad: Maj -17

Frun fyller 50 och vill se Machu Pichu så har lyckats hitt biljetter för 4 pres till Sydamerika. ARN-MAD blir i economy, resten business. Nu är den spännande frågan hur vi tar oss hem. Kommer att kräva en del kreativitet. Intra Sydamerika är det väldigt bra kurs med Avios på LATAM.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Försöker leta alternativ till motsvarande resa (machu pichu) fast med Star alliance. Då arn-fra-eze-lim. Frustrerande dålig tillgång med Lufthansa dock. Ser ut att bli Avianca via Bogota istället.
 

FFlash

Medlem
Försöker leta alternativ till motsvarande resa (machu pichu) fast med Star alliance. Då arn-fra-eze-lim. Frustrerande dålig tillgång med Lufthansa dock. Ser ut att bli Avianca via Bogota istället.

Om du inte är efter lufthansa first så går det bra med avianca arn-lhr-bog-lim. Behaglig business flyg, rekommenderar, gott om eurobonus tillgång
 

KiMeister

Medlem
Om du inte är efter lufthansa first så går det bra med avianca arn-lhr-bog-lim. Behaglig business flyg, rekommenderar, gott om eurobonus tillgång
Absolut, det är det mest troliga alternativet just nu. Kan dessutom flyga direkt från BOG till CUZ. Dock lockade LH510, då vi får dryga 23 timmar i Buenos Aires vilket vore trevligt.
 

henrik l

Medlem
Försöker leta alternativ till motsvarande resa (machu pichu) fast med Star alliance. Då arn-fra-eze-lim. Frustrerande dålig tillgång med Lufthansa dock. Ser ut att bli Avianca via Bogota istället.

Om man kör på One World så verkar det finnas en del diskrepanser mot vad BA's hemsida visar och var American Arilines agenten ser. När jag bokade utresan så verkade det stämma vad BA-sidan visade och tillgången som AA-agenten såg hos TAM. Däremot verkar det vara lite trixigare med Iberia. BA visar gott om plats BOG-MAD, men AA-agenten ser bara två platser i C.
 

jumbooze

Medlem
Om man kör på One World så verkar det finnas en del diskrepanser mot vad BA's hemsida visar och var American Arilines agenten ser. När jag bokade utresan så verkade det stämma vad BA-sidan visade och tillgången som AA-agenten såg hos TAM. Däremot verkar det vara lite trixigare med Iberia. BA visar gott om plats BOG-MAD, men AA-agenten ser bara två platser i C.
Är det inte ett fall av plocka två i taget?
Avios kan ju kanske se mera platser på en gång
 

kexxcream

Medlem
En mycket dramatisk bokning minst sagt.

Ringde in och hittade först två rutter som inte var helt spännande, dock så lyckades vi landa i följande rutt. När det var dags att ge kreditkortsinformationen så BRÖTS samtalet. Panik.

Jag ringde upp och fick prata med en kollega som i sin tur gick bort för att prata med hon som hade min bokning. Hon meddelade mig att hon skulle ringa upp mig alldeles strax.

Lägger på luren.

Sitter och tänker på alla möjliga men... till slut ringer telefonen. Det är ett nummer från Estland. Jag svarar, men ingen pratar. Panik.

Efter ett tag lägger hon på luren. Panik. Jag ringer upp och kommer fram till... JUST HON!

Därefter flyter saker på som det ska och resan är i hamn.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Swiss, Ethiopian, Asiana, Lufthansa
Kabinklass: C
Avreseort: CPH
Destination: NRT
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 70000 Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 4744 SEK
När (avresans tidpunkt): Juni 2017
Bokad: Maj 2017

CPH - ZRH SWISS C med Airbus A321
ZRH - DXB SWISS C (22 timmar stopover) med Airbus A330-300
DXB - ADD Ethiopian C med Boeing 777-200LR
ADD - HKG (tanka) - NRT Ethiopian C med Boeing 787-8
HND - ICN Asiana C med Airbus A330-300
ICN - FRA Lufthansa C med Airbus A380-800
FRA - CPH Lufthansa C med Airbus A320
CPH - OSL SK+ med Airbus A320


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Skål på er! * tar fram champagnen *
 
Toppen