Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

mha321

Medlem
Självklart är det logiskt, men likväl en ganska brant prisökning! Frågan är om det finns dynamik i priserna på en speciell rutt eller om dynamiken bara gör att det är olika pris på olika rutter som i detta exempel?

Ja stor skillnad, men på sommaren har det "alltid" varit billigare. Tror inte du fick en enkelbiljett i April förra året för 96250?

Eftersom man hänvisar till det som just dynamiskt så skulle jag förutsätta att det finns en koppling till faktiska revenue-priset. Det behöver inte vara en exakt översättning eller så, men någon form av koppling finns det säkert. Så billigare på sommaren, dyrare när jag vill åka :)

Om de bara ville göra SF dyrare än Miami skulle det ju varit enklare för dem att bara lägga dem i olika "zoner".
 

taxvalp

Medlem
Jag lekte lite till med dummybokningar till SFO och det är samma priser året runt enligt mina stickprov. Däremot kostar det 210000 poäng CPH-SFO men som sagt 180000 poäng ARN-CPH-SFO. Så det verkar finnas en starkare koppling till priset i cash än till avgångsdatum, enligt min lilla research. Finns säkert mer att upptäcka!
 

M.K

Medlem
Jag tolkar detta som en klassisk ”enhancement” på long haul med undantag för MRs med stil till mindre populära destinationer. Short haul är fortsatt oklart men min bokning hade ändå ok värde tycker jag.

Tack för svaren.
 

Kris

Medlem
Fick detta i inkorgen idag. Trevligt med riktade erbjudande till diamonds. Har dock inte kollat på det så noga, så vet inte om det är några aha-priser. Ganska snävt fönster (februari) till ett varmt och soligt Chicago... Men tanken räknas :)



TRAVELERS LOVE CHICAGO
Hi,
Looking for a destination that delivers culture, entertainment and sports? Think Chicago. Right now, we’re offering great deals to the Windy City when you travel between 28 January and 28 February 2020. There’s lots to do during the shortest month of the year, whether it’s ice skating under the skyline or taking a test drive at the Chicago Auto Show. And our crew members have more tips to share in Scandinavian Traveler. Also, on 28 January we’ll start flying our new A350 from Copenhagen – why not be among the first onboard?

This offer is personal and you can only book using the link below...
 

kl_r

Medlem
Ca 3000 tur och retur i Go under kampanjtiden, ca 8000 för Plus. Verkade inte finnas någon tillgänglighet i C tyvärr.
 

Colomba

Medlem
Har vart en bra kvalificeringsperiod, landade i Brisbane med 89586p efter att AMEX Elite poängen trillat in och då återstå DXB-SIN i SQ Premium Economy samt SIN-BNE i SQ Business (tack för uppgraderingen SQ!) att bokföras, sedan ska man hem till Svedala med SQ PremiumEconomy AKL-SIN-LHR och slutligen SAS Go LHR-CPH-GOT. Ursäkta om det låter skrytigt men vill bara ”bidra” till forumet :oops:

Något speciellt man ska ha i åtanke framöver? Ska försöka minnas om man blir tilltalad med förnamn som jag läst om tidigare i tråden etc.

I all Vänlighet :)
 
Toppen