Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

airborn

Medlem
Ha i beaktning om det är en light biljett så har du inga bagageförmåner med Star Alliance guld.

Det stämmer inte. Lufthansa tillåter gratisväskor på lightbiljett för guld på sina långdistansflygningar (Ej inom Europa)

så står det på Lufthansas hemsida:

As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively to Lufthansa flights at the airport check-in counter.

https://www.lufthansa.com/us/en/economy-light-fare
 

Abbs

Medlem
Det stämmer inte. Lufthansa tillåter gratisväskor för guld på sina långdistansflygningar (Ej inom Europa)

så står det på Lufthansas hemsida:

As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively to Lufthansa flights at the airport check-in counter.

https://www.lufthansa.com/us/en/economy-light-fare
Jaha, då har det ändrats? Eller har det alltid varit så? o_O Lite OT i Diamondtråden men att SAS tog bort statusbagage för lightbiljetter på longhaul motiverades ju av att LH gör samma sak.
 

mha321

Medlem
Det stämmer inte. Lufthansa tillåter gratisväskor på lightbiljett för guld på sina långdistansflygningar (Ej inom Europa)

så står det på Lufthansas hemsida:

As a gesture of goodwill, for the time being HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold members can, however, take one piece of baggage up to 23 kg free of charge. This goodwill gesture applies exclusively to Lufthansa flights at the airport check-in counter.

https://www.lufthansa.com/us/en/economy-light-fare
Det var väl för många som skrek.

Men om man kombinerar det med en anslutning I Europa.. Typ om man flyger från Arlanda, då lär man få betala?
 

Steve

Medlem
Efter 7 dagars väntan på att retroregistrera poäng så kunde jag nyss helt magiskt se i SAS-appen hur EBG ändrades till EBD. Så en kort praktisk fråga kring medlemskort/kreditkort (Amex, Mastercard). Skickas det ut nya kort per automatik eller behöver jag själv beställa nya kort?
Nu ska solglasögon fram för gissar att livet med EBD kommer vara fyllt av solsken och glädje:)
 

Berglund

Medlem
Så en kort praktisk fråga kring medlemskort/kreditkort (Amex, Mastercard). Skickas det ut nya kort per automatik eller behöver jag själv beställa nya kort?
SAS Mastercard skickas ut automatiskt. Amex förändras, tack o lov, inte längre sedan ett par år tillbaka. Du ser det genom att din status inte skrivs ut på Amexkortet.
 
Efter 7 dagars väntan på att retroregistrera poäng så kunde jag nyss helt magiskt se i SAS-appen hur EBG ändrades till EBD. Så en kort praktisk fråga kring medlemskort/kreditkort (Amex, Mastercard). Skickas det ut nya kort per automatik eller behöver jag själv beställa nya kort?
Nu ska solglasögon fram för gissar att livet med EBD kommer vara fyllt av solsken och glädje:)
Grattis :)
 
Toppen