Senaste nytt

Datumförvirring kvalificeringsperiod / giltighetstid på kort

Tjena!

Har blivit lite förvirrad gällande giltighetstiden på mitt nuvarande kort och intjänandeperioden.

Min kvalificeringsperiod är Maj 1, 2017 - Apr 30, 2018,
under denna tid fick jag ett guldkort av en vänlig bekant.. Guldkortet har en giltighetstid till April 2019.

Det jag då undrar är vad händer om jag innan 30/4 kommer upp till guld eller diamantnivå, kommer denna status börja gälla efter april 2019 eller är det jag tjänar den här kvalificeringsperioden "bortkastat"? (förutsatt att jag bara kommer upp i guldnivå)
 

jumbooze

Medlem
Om du kommer upp till Diamant så blir du uppgraderad till Diamant då.
Du hade troligtvis tur som fick ditt guld efter Juli för då gäller kortet en hel period plus månaderna feam till perioden börjar.
Dvs fram tills 1:a maj -18 och sen hela din period.
Om du kommer upp i Guld nu så sker inget speciellt, om du inte går vidare upp till Diamant.
Det enda man kan tänka sig är om SAS någon släpper Gold for Life med 10års guld som krav har man sagt att man diskvalificerar guldkort som ”fås” från vänner.
 
Ok, ja det var något sådant jag gissade, med andra ord är den här perioden "bortkastad" då jag har svårt att tro att jag kommer komma upp i diamant (har för närvarande ca 12000 statuspoäng), dock har jag ca 30k poäng på väg in pga lite långresor i tjänsten... så guldnivå skulle jag kunna komma upp till om jag är lite kreativ. Men det tjänar jag med andra ord ingenting på?. Jag har som sagt ingen realistisk möjlighet att få ihop diamant fram till sista April... då med resorna inplanerade 12 000 + ca 30 000 = 42...sedan en mindre resa till Manchester nu i dagarna, lär få mig att hamna snyggt på guldnivå.... Även om man skuille lägga på ett Amexkort... + 20 000 = 62 000 poäng... fortfarande väldigt långt ifrån Diamant...
Låter som jag gör bäst i att försöka skjuta så mycket som möjligt på affärsresorna till efter 1/5 då så jag får in det på nya kvalificeringsperioden.
 

Agö

Medlem
Ok, ja det var något sådant jag gissade, med andra ord är den här perioden "bortkastad" då jag har svårt att tro att jag kommer komma upp i diamant (har för närvarande ca 12000 statuspoäng), dock har jag ca 30k poäng på väg in pga lite långresor i tjänsten... så guldnivå skulle jag kunna komma upp till om jag är lite kreativ. Men det tjänar jag med andra ord ingenting på?. Jag har som sagt ingen realistisk möjlighet att få ihop diamant fram till sista April... då med resorna inplanerade 12 000 + ca 30 000 = 42...sedan en mindre resa till Manchester nu i dagarna, lär få mig att hamna snyggt på guldnivå.... Även om man skuille lägga på ett Amexkort... + 20 000 = 62 000 poäng... fortfarande väldigt långt ifrån Diamant...
Låter som jag gör bäst i att försöka skjuta så mycket som möjligt på affärsresorna till efter 1/5 då så jag får in det på nya kvalificeringsperioden.
Du får flyga mer helt enkelt. Vad är det med Diamant som du är intresserad av?
 
Det är det ingen tvekan om, dock blir det omöjligt innan kvalificeringstiden går ut, det är inte diamant i sig som är intressant, mest bara guld.. så var frågan om jag skulle tjäna på att ta mig upp i det nu, eller lägga krutet på nästa period
 
Toppen