Senaste nytt

Curve betalkort

Xilan

Medlem
Jag blir inte klok på detta med gränsen för uttag. Jag har Black just nu och då ska väl gränsen för uttag vara £400 per månad. När jag kollar mina gränser i appen ser det dock ut som att min gräns är £3500 per månad och £200 per dag. Bug eller?
7c32b58465f088d8a97179ffc428c305.jpg
Nej jag tror inte att det är en bug. Jag har åtminstone samma gränser som Black.

Dock är gränsen i praktiken inte per automatik £3500 per månad om man läser Fair Use Policy. Curve förbehåller sig rätten att spärra kontantuttag om de tycker att en alltför stor del av ens spend består av kontantuttag, eller om de misstänker att man använder tjänsten på ett oärligt sätt. Typ så.
 

andersson.j

Medlem
När jag kollar mina gränser i appen ser det dock ut som att min gräns är £3500 per månad och £200 per dag. Bug eller?
£200 istället för £400 trots att du har black är nog för att du inte haft det länge nog att låsa upp £400. Jag frågade när de kunde låsa upp och de bad mig återkomma om 6-8 veckor.
£3500 per månad kanske är en bugg?

Jag är dåligt påläst ang. PFC, men vill minnas att man sätter in pengar via swish (dvs inga poäng) och att det inte går att flytta tillbaks pengar. Kanske är det ändå billigaste alternativet när man maxat uttag från Curve och Revolut.

Maskinen frågade om jag ville konvertera till pund, valde nej. Var det rätt?
Jag tror du valde rätt. Curve chargeas då i lokala valutan, konverterar till SEK med fördelaktig kurs och chargear underliggande kort i SEK (förutsatt att underliggande kort är inställt på SEK). Om du valt pund hade du fått bankens mindre fördelaktiga växelkurs.
 

Thornado

Medlem
Jag blir inte klok på detta med gränsen för uttag. Jag har Black just nu och då ska väl gränsen för uttag vara £400 per månad. När jag kollar mina gränser i appen ser det dock ut som att min gräns är £3500 per månad och £200 per dag. Bug eller?

Är det inte så att gränsen för gratis uttag är £400? Dvs, du kan ta ut upp till £3500 per månad, men efter de första £400 så tillkommer en avgift på 2% eller £2 (det belopp som är högre) per uttag.
 

M.K

Medlem
Idag kom första poängen för min användning av TW genom Curve!

977312E0-1019-4983-99C2-9225DC06BD50.jpeg


Ser vi på köpen som hann registreras första kvällen gjorde jag två växlade till Nok och ett i Sek växlat gratis genom Curve. Lite alkohol och kontantkort till det landet. :p

D8F07547-C542-418D-93AE-9ECB91071007.jpeg


Det ser ut som att jag fått otroliga 450eb på 557Nok i spend? Låter för bra kanske? Lite använt första kvällen men dagarna efter steppade jag upp med spenden. Återstår nu att se om det ramlar in eb varje dag?

Detta blir spännande BC vänner då jag fortsatt använda TW/Curve även hemma i Sverige några dagar innan nästa flyg i morgon. Allt ser dessutom så billigt ut här då det dras i utländsk valuta utan avgifter.

Som Ni förstått älskar Jag verkligen Curve! :D
 
Last edited:

freno

Medlem
Har inte kört supermycket med curve, men fick mail av dem idag så att få ökade gränser känns ju inte supersvårt på lifetime black.

Hi freno

We've reviewed and upgraded your account, so your new limits are now:

£3,750 per single transaction and per day
£20,000 per rolling 30 days
£1,000 cash withdrawal per day
£50,000 per rolling 365 days

Please let us know if there's anything else we can help you with.


Best wishes,
Team Curve
 

inka

Medlem
Intressant info i denna tråd! Synd att detta kort inte funkar med Amex Premium, antar att det inte finns ngt annat kort/sätt att kunna betala med Amex på de ställen som inte tar Amex förutom Paypal vid köp på nätet?
 

Tillslut

Medlem
Har inte kört supermycket med curve, men fick mail av dem idag så att få ökade gränser känns ju inte supersvårt på lifetime black.

Hi freno

We've reviewed and upgraded your account, so your new limits are now:

£3,750 per single transaction and per day
£20,000 per rolling 30 days
£1,000 cash withdrawal per day
£50,000 per rolling 365 days

Please let us know if there's anything else we can help you with.


Best wishes,
Team Curve
Skickade du ett mail till dem om höjda gränser eller höjde de själva?
 
Toppen