Senaste nytt

Curve betalkort

Då ställer jag i Curve in det underliggande Revolutkortet på rätt valuta för det landet som besöks och ser till att ha en peng färdigväxlad på Revolut. Självklart växlat hos Revolut under vardagarna strax före resan.
Ger användandet av Curve med Revolut som underliggande något mervärde utöver att du slipper ha två kort i plånboken? Dvs i jämförelse med att handla med Revolut direkt?
 
Någon som har haft liknande: Jag blev dubbelt debiterad idag vid ett helt normalt butiksköp med curve. Inget konstigt vid köpet, men nu har jag två identiska transaktioner på curve och underliggande kort.
Yes, på samtliga mina köp idag, kul NOT! Inte funkade det att lägga in Apple Pay heller :/
e0ded10805a548bc7d9add443f0d0ee6.jpg
296c9bc0e3ff65afd6d37f4e91b90bea.jpg
 

M.K

Medlem
@RollingStone jag kör alltid Revolut via Curve om jag inte, fram tills nu då, kört Apple Pay.

Du slipper två kort och får GBIT, alltså möjligheten att flytta köpet under fjorton dagar fram i tid om något intressant dyker upp eller att du får ett uppkommet spendbehov på ett av de andra korten.
 

Berglund

Medlem
Ger användandet av Curve med Revolut som underliggande något mervärde utöver att du slipper ha två kort i plånboken? Dvs i jämförelse med att handla med Revolut direkt?
Nej, mest för att ha ett och samma kort hela tiden och slippa byta. Samt att slippa hålla ordning på om det är helgdag eller inte i Storbritannien, utan helt enkelt ha rätt valuta färdigväxlad på Revolut och sedan låta Curve skicka transaktionen direkt dit, i köpvalutan och undvika valuaväxling. Att jag dessutom får GBIT funktionen är ytterligare ett plus.
 
Nej, mest för att ha ett och samma kort hela tiden och slippa byta. Samt att slippa hålla ordning på om det är helgdag eller inte i Storbritannien, utan helt enkelt ha rätt valuta färdigväxlad på Revolut och sedan låta Curve skicka transaktionen direkt dit, i köpvalutan och undvika valuaväxling. Att jag dessutom får GBIT funktionen är ytterligare ett plus.
Glöm inte bort cashbacken (1% ?) man kan få hos 5 (?) butiker under 3 (?) månader. Jag har bl a valt Lidl och Booking.com | Official site | The best hotels & accommodations och fått in en slant genom mina köp hos dem.
 
Det har säkert diskuterats i tråden tidigare, men mina sökkunskaper visade sig rudimentära så jag ställer frågan ändå; hur resonerar ni när ni gör ett köp med Curve istället för det underliggande kortet (som vanligen är ett kreditkort)? Jag tänker främst på eventuella reklamationer osv., där jag fått för mig att det i alla fall i teorin är enklare att reklamera gentemot ett kreditkort än Curve som väl är ett debetkort på pappret? Jag har tidigare dragit Curve hela tiden istället för mitt SAS MC, men har nu slutat med det på grund av just den här anledningen - alltså om jag kommer behöva reklamera ett köp någon gång, eller om försäkringar etc. ska gälla fullt ut.
 
Toppen