Senaste nytt

Curve betalkort

A87

Medlem
Det är därför man har färdig-växlade pengar på sitt Revolutkort inför helgen, om man är iväg på resa eller planerar att ge sig av. Då kan man skicka vidare transaktionerna i originalvalutan till de färdigväxlade på underliggande Revolut.
Gör du då en GBIT efter att du ändrat valutan på ditt underliggande kort (Revolut)? Eller menar du att du enbart använder revolut och inte Curve? Min tanke med Curve är ju att slippa ha med flertalet kort.
 

A87

Medlem
@Berglund Ett alternativ med Revolut, men personligen föredrar jag oftast MR avkastningen på helger. Trevligt med prisvärd 3x påfyllning då. :)
Ah förstår. Jag vill gärna undvika valutaväxlingsavgiften, har heller inget amex med Membership rewards. Därav antingen Revolut som laddas på med SAS MC eller Rebilla där jag får 2% cashback på samtliga köp.
 

M.K

Medlem
@A87 Nu vet inte jag Din spend och hur mycket energi du vill lägga ned på kort. Det absolut enklaste för total reskassekontroll inför en utlandsresa är att växla med Revolut vid ett lämpligt tillfälle och sedan använda det som underliggande till Curve som @Berglund redan skrivit.
 
I alla fall om valutan finns att växla till i Revolut. Har lite funderingar på hur jag ska optimera mitt i t.ex. Vietnam. Men får bli revolut o curve med MasterCard på veckodagar o sedan antingen revolut o 1% påslag alt köra direkt med MC premium på helgen. Där saknar man platinum men samtidigt har man inte massvis med transaktioner i sådana valutor på helgen.
 
  • Gilla
Reactions: A87

Berglund

Medlem
Gör du då en GBIT efter att du ändrat valutan på ditt underliggande kort (Revolut)?
Nu vet jag inte hur många länder och olika valutor du vanligtvis besöker per helg, för min del brukar jag åka på weekendresa till ett land. Då ställer jag i Curve in det underliggande Revolutkortet på rätt valuta för det landet som besöks och ser till att ha en peng färdigväxlad på Revolut. Självklart växlat hos Revolut under vardagarna strax före resan.

Eller menar du att du enbart använder revolut och inte Curve?
Ne, då hade jag väl skrivit det?

Min tanke med Curve är ju att slippa ha med flertalet kort.
Fast har man med det fysiska kortet kan du ta ut en viss summa ur bankomater, kostnadsfritt, på plats i det land där du skall vistas. Naturligtvis kan bankomatens ägare välja att a en avgift för själva servicen att de ställt ut en bankomat men kortutgivaren debiterar ingen avgift för själva uttaget. Ofta bra att ha en busspeng, lite dricks, en kaffe på stan, en taxi eller liknande småutgifter kontant, i lokal valuta.
 

Caelus

Medlem
Då ställer jag i Curve in det underliggande Revolutkortet på rätt valuta för det landet som besöks och ser till att ha en peng färdigväxlad på Revolut. Självklart växlat hos Revolut under vardagarna strax före resan.
Problemet är att Revolut inte har stöd för speciellt många valutor att växla till på förhand. Ungefär hälften av länderna jag besökte 2019 hade Revolut inte stöd för att växla i förväg (tex Kina, Filippinerna, Bosnien, Kambodja, Dominikanska Republiken)
 
  • Gilla
Reactions: A87

M.K

Medlem
Om inte Revolut har stöd är det bara att betala med det kortinnehav som ger mest tillbaka? Vad är problemet här egentligen? Vi talar om någon enstaka procents fördel.

För er som inte vill betala för Plat är Green ett gratis alternativ som också ger samma grymma EB intjäning till en kostnad av ca 8öre/p. Billigare än vad jag ofta betalar för mina EB med olika deals.
 

M.K

Medlem
Äntligen APPLEPAY! Jag lyckades precis installera Curve på min iPhone.

841836EC-4A7F-4C3B-AF1F-F1D1D84706C3.png
 
Toppen