Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Enligt deras FAQ tas det ändå ut en växlingsavgift om köpet görs en helg, känns lite märkligt eller?

On weekends, which we count as Friday 23:59 - Sunday 23:59, the UK foreign exchange markets are closed. During this time, we take the rate from Friday 23:59 and charge an additional 0.5% for all transactions made in GBP, EUR and USD and 1.5% for all other supported currencies.

What foreign exchange rates will I pay? – Curve

Den avgiften har jag full förståelse för och det har jag också kommunicerat. Den kompenserar för valutasvängningar då marknaderna är stängda och slår bägge vägar för bolaget. 0,5% i t ex euro är ju inte mycket men vill man absolut komma runt den är det bara att använda valfritt kort, t ex Revolut eller TW laddat med EUR som underliggande under helger.

Givetvis laddat från poänggivande kort då :cool:
 

Samosaguas

Medlem
Skulle någon kunna skicka en värvningslänk via PM? Tänkte att det skulle kunna vara schysst att fler kan får värvningar.

Edit: Tack nu har jag fått länk!
 

jumbooze

Medlem
Jag kan ta en värvningslänk men endast mellan 20:15 - 20:25 idag 23:e med ett tips som är relevant för kortet ;)
Mest för att köra en CurveBoll

Done! Edit Klart nu!
 
Last edited:

Samosaguas

Medlem
Ni som har signat upp för Black, när har kostnaden på £50 dragits för er? Jag ansökte om Black för en stund sedan och allt ser bra ut i appen och jag har lagt till ett kort också.
 

M.K

Medlem
Menar du att det finns en gräns på 200+200? Jag har bara hittat en skrivning om totalt 400 i ATM med black, kontra 200 med Blue.... Inte för att jag har den minsta avsikt att börja ta ut cash i större mängder så att det spelar någon roll, men det är ju bra att veta utifall att...

Såg din fråga nu. Ja det stämmer. Du kan ta ut motsvarande £200+£200 per månad i Sverige resp. utlandet och tjäna poäng på ditt “Legacy Black card” . Detta blir namnet på Lifetime Black fick vi besked om idag. :)
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen