Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

bnr

Medlem
@Flying P , @Dr. Miles - Jag får nog sänka tonen på mitt tidigare inlägg, uttryckte mig kanske lite väl ensidigt och hastigt. Min grundtanke var att lyfta att det är bra om SAS tar hand om sina EBD/EBP.
 

Dr. Miles

Expert
Förstår din poäng, men tycker att lojaliteten bör prioriteras framför OT,
Det tycker jag inte alls.
Om du resonerar så, är det rätt att prioritera EBD/EBP med billig biljett före den som betalade för dyr biljett?
Man kan bli EBD med billiga biljetter också så känns det fel att ge bort något som andra vill betala mer för så länge det finns folk som vill köpa den.
Det är inte riktigt samma nivå av förmån som EBD får snacks/drycker gratis i SAS Go.
 

Storsteffe

Medlem
Jag tror SAS måste värna om de som betalar. Klart att EBD/EBP skulle kunna få upgrades ibland, men före de som betalar? Man behöver kanske inte vara en Excelnisse för att se att någonstans måste det vara slut på det roliga. (Jag är inte EBD/EBP, kanske det påverkar min position i frågan, kanske inte ;))
När man tappar kunder för att de måste flyga med en fyllskalle som OT uppgraderat och talar om att man är en idiot som betalat fullt pris då är det slut på det roliga ;) Det handlar det om kundvård, EBD/P är värda mer i längden.
 

Jonas C

Medlem
Så de menar alltså att 5 personer kan bli uppgraderade på en voucher? Det låter ju helt vansinnigt bra, och nästan för bra för att vara sant.
 

Ricci

Medlem
Det skulle vara intressant att veta hur många som nu är Diamantkunder?
Vi var väl runt 15.000 som var EBD och 2000 som var EBP vid årsskiftet.....
 

Flying P

Medlem
Samtidigt är inte lojalisering välgörenhet, men man måste hitta en bra balans här...
Denna typ av lojalisering är välgörenhet. Finns givetvis flera andra mindre kostsamma förmåner som kan införas om man vill skapa lojalitet.
Dock är det bara att säga grattis till de som kommer vara lyckosamma med sina upgrades.
 
Toppen