Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag skall flyga till Las Vegas via New York EWR, den 19 Januari, och sedan tillbaka 23 Januari. SAS flight till EWR, i bokningsklass Q, sedan United, och detta är bokat av en resebyrå. Då detta är en kick-off för hela bolaget blev det endast SAS Go, vilket smärtar en medelålders man. Tror inte jag flugit längst bak i planet long-haul på 5 år minst. Jag var BA Executive Club under lång tid innan och där fick man en upgrade kanske var tredje eller vart fjärde flight. Sedan två år tillbaka är jag dock all in på SAS och är Diamond detta år. Väntar dock fortfarande på min första courtesy upgrade med detta program. Min fråga är, hur frekvent sker detta? Har jag en snöbolls chans i h-e att bli uppgraderad till SAS Plus? Vill helst inte använda poäng då jag hamstrar för en 2-4-1 resa till familjen.
Got the upgrade!
 

taxvalp

Medlem
Jag och hustrun reser ARN-CPH-LAX i vår i Plus. Det är olika bokningar (en av oss är på tjänsteresa) och båda är EBD. Vi vill inte hamna i läget att bara en av oss blir uppgraderade.

Är det någon som har hyggligt färsk erfarenhet av att be kundtjänst "länka" de två bokningarna för att undvika detta? Går det rentav att be dem göra det för eventuella Plusgradebud?
 

Hachans

Medlem
Jag och hustrun reser ARN-CPH-LAX i vår i Plus. Det är olika bokningar (en av oss är på tjänsteresa) och båda är EBD. Vi vill inte hamna i läget att bara en av oss blir uppgraderade.

Är det någon som har hyggligt färsk erfarenhet av att be kundtjänst "länka" de två bokningarna för att undvika detta? Går det rentav att be dem göra det för eventuella Plusgradebud?

Man kan få en notering om att två bokningar reser ihop som personal kan ta hänsyn till vid tex ombokning, men att länka dem som du efterfrågar går inte.
 

pswe

Medlem
Jag och hustrun reser ARN-CPH-LAX i vår i Plus. Det är olika bokningar (en av oss är på tjänsteresa) och båda är EBD. Vi vill inte hamna i läget att bara en av oss blir uppgraderade.

Är det någon som har hyggligt färsk erfarenhet av att be kundtjänst "länka" de två bokningarna för att undvika detta? Går det rentav att be dem göra det för eventuella Plusgradebud?
Den som sitter i sätet bredvid den av er som blir kvar i Plus kommer ju inte tacka nej till att flytta fram ;)
 
Jag var BA Executive Club under lång tid innan och där fick man en upgrade kanske var tredje eller vart fjärde flight. Sedan två år tillbaka är jag dock all in på SAS .
BA gir vel nesten aldri CU etter det jeg har lest. Eneste måten å få oppgradering er ved en opup. Og da er det ikke status som bare bestemmer hvem som velges ut. BA oppgraderer kanskje heller noen fra W til C hvis det er en som flyr mye W. Da er det jo lurere å gi denne personen opup enn en som flyr mye C fra før. Kanskje da den andre personen bestiller C neste gang istedenfor W:)
 
Toppen