Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Brandten

Medlem
  • Om du uppgraderades på din senaste longhaul med SAS "Courtesy Upgrade" är man diskvalificerad för "Courtesy Upgrade" nästa resa.

Fråga på detta.... "min senaste resa" avser det senaste leg (dvs tex SK945 och därmed diskas från CU på returen 5 dagar senare på SK946) eller avser "min senaste resa" senaste bokningsnumret så att säga?
 

JAW

Medlem
Någon som har bra erfarenhet av att resa 2 Diamonds på samma PNR?
Högre/dubbel sannolikhet att få CU?
Vi testar på CPH-MIA i februari och sedan CPH-EWR i mars.
 

palmen

Moderator
Någon som har bra erfarenhet av att resa 2 Diamonds på samma PNR?
Högre/dubbel sannolikhet att få CU?
Vi testar på CPH-MIA i februari och sedan CPH-EWR i mars.
Snarare hälften så stor chans då det är två som måst euppgraders istället för en.
Är det en A330 och ni har bokat GO är chanserna relativt goda för att få uppgradering till plus på någon av flighterna
 

JAW

Medlem
Snarare hälften så stor chans då det är två som måst euppgraders istället för en.
Är det en A330 och ni har bokat GO är chanserna relativt goda för att få uppgradering till plus på någon av flighterna
Eftersom vi tillhör samma familj (herr & fru) så åker vi ändå alltid på samma PNR. Bokat Plus för båda resorna.
 

mha321

Medlem
Snarare hälften så stor chans då det är två som måst euppgraders istället för en.
Är det en A330 och ni har bokat GO är chanserna relativt goda för att få uppgradering till plus på någon av flighterna
I linje med det borde sannolikheten för CU från Plus t4ill Business vara klart högre på A340, framförallt pga att Plus-kabinen där är betydligt mindre där än på 330. (Chansen såklart fortsatt hälften så stor när man är 2)
 

Brandten

Medlem
Fråga på detta.... "min senaste resa" avser det senaste leg (dvs tex SK945 och därmed diskas från CU på returen 5 dagar senare på SK946) eller avser "min senaste resa" senaste bokningsnumret så att säga?
SAS chatsupport's svar på detta var...

"det bestäms av personalen på flygplatsen och ingenting vi har information om".

 
Toppen