Senaste nytt

COOP Medmera mer

jonah

Medlem
Ja men man måste väl byta bank om man inte har Skandiabanken va? Känns bökigt.... Men hej då Coop känns helt givet.
Inte vad jag kunde se. Var bara att ansöka om vardagspaketet på nätet och kodkort kommer hemskickat. Jag verkade dock finnas i deras system sedan tidigare av någon anledning..
 

CharlieK

Medlem
Men jag kan hålla med om att 5p/100kr skulle kännas snålt och ovärdigt. Frågan är om SAS skulle stötta MasterCard mer för att kunna behålla villkoren utfall MasterCard inte ser kortet som lönsamt. SAS har ju också en uppsida med lojala kunder som samlar poäng.

Håller med. Finns ju dessutom risk att dom behåller intjäningen men devalverar värdet på poängen istället. Verkligen pest eller kolera, men på något sätt måste dom ju lösa det.
 

Samosaguas

Medlem
Ja, dessvärre. Löst sig på så sätt att korten är spärrade, polisanmälan upprättad och reklamationsblankett hemskickad från MedMera-bank.

Även om jag inte klandrar Coop tycker jag ändå det är något svagt att det inte utlöses någon varning när upprepade, identiska, köp på mång tiotusentals kronor görs i Singapore bara någon timme efter att samma kort använts i Sverige..

En snabb googling visade att det inte är första gången bolaget (RWS Eservices Singapore) varit inblandat i kortbedrägerier så förhoppningsvis ska det inte vara några problem med reklamationen.
Har precis råkat ut för exakt samma sak med samma företag i Singapore. Blir ett samtal till Medmera direkt :(
 

Palazzi

Medlem
Antar att det går runt på att folk som mig inte kommer bemöda sig att byta kreditkort titt som tätt. Inser dock också att det med denna förändring finns många bättre alternativ :)
 

Delayed

Medlem
Ja men man måste väl byta bank om man inte har Skandiabanken va?
Jag förstår aldrig det här med att "byta bank". Man kan vara kund i så många banker man vill. De flesta handlar väl mat på lite olika ställen beroende på diverse orsaker. På samma sätt nyttjar jag olika banker till olika saker.
 

adhoc76

Medlem
Jag förstår aldrig det här med att "byta bank". Man kan vara kund i så många banker man vill. De flesta handlar väl mat på lite olika ställen beroende på diverse orsaker. På samma sätt nyttjar jag olika banker till olika saker.

Jo men vardagspaketet innebär krav på att en viss summa i form av lön kommer in varje månad.... Det låter bökigt!
 

jonah

Medlem
Jo men vardagspaketet innebär krav på att en viss summa i form av lön kommer in varje månad.... Det låter bökigt!
Gah, den såg jag inte :( minst 7000 kr insättning per månad är ju visserligen inte så blodigt, men vad händer om man inte gör det? Dessutom börjar paketet att kosta 20 kr/mån fr.o.m. år 2.. Inte mycket men då får man börja jämföra med andra kort som trots allt kostar pengar i årsavgift
 
Toppen