Senaste nytt

Champagnetråden

Blev inspirerad men utbudet hemma var inte det största blev en flaska som vi fått som present.
20181229_191905.jpg
 

CoooC

Medlem
Har en kompis som flyger ARN-CDG i SAS Plus och CDG-BKK i Thai First imorgon. Kan han förvänta sig finare champagne i Star Alliance Loungen på CDG eller ombord på Thai F med tanke på att det är nyårsafton eller får man räkna med ”det gamla vanliga” :p

Någon som suttit på en flight över tolvslaget och vet om det uppmärksammas på något sätt ombord? :)
 
Har en kompis som flyger ARN-CDG i SAS Plus och CDG-BKK i Thai First imorgon. Kan han förvänta sig finare champagne i Star Alliance Loungen på CDG eller ombord på Thai F med tanke på att det är nyårsafton eller får man räkna med ”det gamla vanliga” :p

Någon som suttit på en flight över tolvslaget och vet om det uppmärksammas på något sätt ombord? :)
Trevligt! Har endast varit i Star Loungen via guld access, inte i first delen av den. Tror dock det endast är standardchampagne de erbjuder där. I Thai serveras Dom Perignon. Så säg åt honom att spara sig för den... Och de "håller inte igen" på att servera den. Jag och Lorden åkte Thai F i somras, och vi lyckades inte dricka upp de flaskor de hade. Vet inte hur många men det tog aldrig slut och de kom och fyllde på konstant. Vi var 4 i kabinen men bara jag och Lorden som drack. De övriga två sov.
 
Last edited:

Buffy

Medlem
Provade för någon vecka sedan champagner med bl.a Pinot Blanc, Petit Meslier, Pinot Gris och Arbane. Väldigt roligt och man kände direkt att här är något jag inte smakat förut. Väldigt kul! Goda var de också.
Ja det är kul att prova, som du säger ganska annorlunda och tydlig skillnad mot viner med de tre vanliga druvorna. Har en flaska 6 cepages liggandes här hemma.
 
Toppen