Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Canadien

Medlem
Så det går bara söka direktflyg?
Vilken tråkig nyhet........
Ja, så är det. Fördelen med awardfares är att den söker flera bonusprogram samtidigt. Men man klarar sig ju lika bra med bara United och SAS. En annan fördel är att man kan få upp ögonen på rutter man inte tänkt på, om du t ex söker brett på Europa-Nordamerika så ser man kanske platser på FRA-DTW som inte United visar upp som möjlig rutt på ARN-NYC men det går att boka om man ringer SAS/Tallinn
 

pqvst

Medlem
Lite nyheter. Nu finns jul och nyår med i award kalendern. Tillgängligt för guld/diamond eftersom datumen ligger mer än 60 dagar fram i tiden. Läs mer på bloggen. Säg till om ni har förslag på andra "speciella" datum ni tycker AwardFares borde visa i kalendern.
overview.png
 

palmen

Moderator
Vad händer den 29e maj?
Sveriges mest kända datum....

Det skulle dock kunna vara en feature ni bygger in, i sin profil så anger man födelsedag (månad och dag), och man kan då automatiskt trycka på en "knapp" som tar fram alla First flighter (eller liknande) för den dagen eller dagarna runt omkring.
Har inte koll på era olika nivåer på konton, men skulle ju kunna vara en funktion man har på lägsta nivån att kunna söka så långt fram i tiden, men bara för det datumet.
 

pqvst

Medlem
@pqvst jag kan inte se att de framgår någonstans på hemsidan att Basic är begränsat till sökningar 60 dagar framåt.

Så, jag har gjort det tydligare nu ( Calendar · AwardFares ). Gratisversionen har alltid varit begränsad på antal dagar som visas. Som guld/diamond kan man se övriga cachade resultat längre fram än 60 dagar, plus speciella datum (t.ex. jul/nyår) som vi börjat införa nu.
 

Martin B

Medlem
Så, jag har gjort det tydligare nu ( Calendar · AwardFares ). Gratisversionen har alltid varit begränsad på antal dagar som visas. Som guld/diamond kan man se övriga cachade resultat längre fram än 60 dagar, plus speciella datum (t.ex. jul/nyår) som vi börjat införa nu.
Det kanske kan vara värt att lyfta fram skillnaden på Pricing · AwardFares också. För mig är möjligheten att söka längre fram än 60 dagar största orsaken till att betala för tjänsten när jag väl börjar leta efter en resa.
 
Toppen