Senaste nytt

Avis kampanj 6500 poäng till Eurobonus. Boka 1 september- 31 oktober 2018

fcx

Medlem
Ska hyra bil i Dusseldorf under 2 dygn och "problemet" blir att den faktiska hyran stannar på knappt 45 timmar. Om jag ändå bokar (och naturligtvis betalar) den för 49 timmar, är det detta jag får på fakturan eller måste man vara extra tydlig vid återlämnandet? (80 € för group C i 3 dagar är ganska ok pris?).

Det går utmärkt att boka lite extra länge, men du bör säga till vid återlämningen att de ska stämpla in bilen på tiden i avtalet.

Tänk på att boka lite längre än 49 timmar, för om du hämtar upp bilen lite senare än bokat så händer det ofta att upphämtningstiden justeras, och hyreslängden då krymper.
 

Protein48

Medlem
Det går utmärkt att boka lite extra länge, men du bör säga till vid återlämningen att de ska stämpla in bilen på tiden i avtalet.

Tänk på att boka lite längre än 49 timmar, för om du hämtar upp bilen lite senare än bokat så händer det ofta att upphämtningstiden justeras, och hyreslängden då krymper.

Tack för info och tips:).
 

robertkniv

Medlem
Har själv ”förlorat” poäng på en liknande sak. Ringde stationen o kom överens om att hämta ut den senare efter lunch på fredagen, och det blev då check-ut tiden... Detta gjorde, tillsammans med bokade återlämningstiden på söndag lunch, att det blev under 2 dygn. Eftersom stationen är stängd på söndagar så skriver dom in check-in tiden enligt bokningen. Även fast jag hade bilen till sent söndag kväll, vilket ger väl över 2 dygn :(
 
Har själv ”förlorat” poäng på en liknande sak. Ringde stationen o kom överens om att hämta ut den senare efter lunch på fredagen, och det blev då check-ut tiden... Detta gjorde, tillsammans med bokade återlämningstiden på söndag lunch, att det blev under 2 dygn. Eftersom stationen är stängd på söndagar så skriver dom in check-in tiden enligt bokningen. Även fast jag hade bilen till sent söndag kväll, vilket ger väl över 2 dygn :(
Tyckte jag läste att dem stängde 14 på söndagar. Döm av min förvåning när det kommer ut en tjej och möter mig 17 och frågar om bilen har fungerat bra. Som sagt får vänta och se. Jag tycker att fredag 11:05 till söndag 17:00 är längre än 2 dyng, återstår att se vad Avis tycker.
 

palmen

Moderator
Har själv ”förlorat” poäng på en liknande sak. Ringde stationen o kom överens om att hämta ut den senare efter lunch på fredagen, och det blev då check-ut tiden... Detta gjorde, tillsammans med bokade återlämningstiden på söndag lunch, att det blev under 2 dygn. Eftersom stationen är stängd på söndagar så skriver dom in check-in tiden enligt bokningen. Även fast jag hade bilen till sent söndag kväll, vilket ger väl över 2 dygn :(
Men att du lämnar tillbaka bilen för sent gör inte att du förlänger din hyra med den tiden.
Om du kommit överens med dom borde de väl dock skrivit ut den på ordinarie tid.
 
Toppen