Senaste nytt

Artikel om kreditkort och reseförsäkring i Dagens Industri

Agö

Medlem
Här kan du få ett utklipp från artikeln.

Kreditkort med försäkringsfördelar
Easylinving, Collector Bank

Reseförsäkring med avbeställningsskydd, gäller även barnbarn under 23 år som medföljer kortinnehavaren på resa utan föräldrars sällskap. Avbeställningskydd gäller även medresenärer som är kortinnehavare av Collector Bank. Har även evenemangsförsäkring och självriskeliminering för hybil. Ingår också en leveransförsäkring när du handlar på nätet.


Santader, Consumer Bank

Reseförsäkring med avbeställningsskydd, gäller även barnbarn som medföljer kortinnehavaren utan föräldrars sällskap samt medresenärer som är kortinnehavare från Consumer Bank.

Reseförsäkringen innehåller personförsening och bagageförsening utanför hemlandet samt skydd för olycksfall. Innehåller också självriskskydd för hem- och bilförsäkring samt självriskeliminering för hyrbil. Skyddar för outnyttjade aktiviteter på resan.




Coop Mastercard, EnterCard

Reseförsäkring med avbeställningsskydd, gäller även tre medresenärer som du betalat resan för. Om resan betalats för fler än tre medresenärer är de tre yngsta försäkrade.
Självriskskydd, ersättning vid försenat transportmedel och bagage samt resestartsskydd. Självriskeliminering för hyrbil. Gäller även köpgaranti i tre år från inköpsdatum vid nyinköp av hemelektronik och hushållsmaskiner.



Forex Mastercard, Forex Bank

Reseförsäkring med avbeställningsskydd, biluthyrningsskydd, skydd vid bagageförsening. Ingår även allrisk elektronik- och vitvaror, internetköpförsäkring och ”hole-in-one”-försäkring.

Marginalen Traveller, Marginalen Bank

Reseförsäkring med avbeställningsskydd, gäller även tre medresenärer som du betalat resan för. Självriskeliminering för hyrbil, resestartsskydd, skydd för bagageförsening och missat anslutningsflyg. Självriskskydd och skydd för flygbolagskonkurs ingår också.


Cirkle K Mastercard, SEB

Reseförsäkring med avbeställningsskydd, gäller även för annan person i resesällskapet som är kortinnehavare av Cirkle K Mastercard. Skydd vid försenad ankomst. Självriskeliminering för hyrbil och bagageförseningsskydd. Försäkringen innehåller även självriskeliminering för hem/villa och bilförsäkring samt en olycksfallsförsäkring. Skyddar också mot feltankning.
 

Delayed

Medlem
Tack @Agö! Fem minuter efter frågan får man svaret en lördagskväll. Helt fantastiskt!

Sen var det tyvärr bara "konstiga" kort och inget av de jag har. Får nog ta mig i kragen någon dag och läsa igenom villkoren lite mer noga själv.
 

Kricka

Medlem
I artikeln (på nätet) står det att Amex Classic inte har någon reseförsäkring, vilket
jag inte ifrågasätter men samtidigt så kan det ju tolkas som Amex generellt inte
har några försäkringar. Det vet ju vi på BC.se att så inte är fallet..
 

Berglund

Medlem
I artikeln (på nätet) står det att Amex Classic inte har någon reseförsäkring, vilket
jag inte ifrågasätter men samtidigt så kan det ju tolkas som Amex generellt inte
har några försäkringar. Det vet ju vi på BC.se att så inte är fallet..
Gratiskortet Amex Classic har mycket riktigt ingen reseförsäkring. Det hade kanske varit för generöst med ett helt gratis kort, poäng, 2-4-1 voucher med SAS inom Europa och sedan reseförsäkring ovanpå det också.
 

Airman

Medlem
"Trots att reseförsäkringarna breddats på många håll finns det fortfarande kort där ingen reseförsäkring ingår. Elin Emanuelsson nämner SAS Eurobonus-kort, Amercian Express Classic Card och Klarnas Visa-kort som exempel."

Det var ju ganska dåligt uttryckt. Jag upplevde "artikeln" som reklam för deras kortjämförelsetjänst.
 
Toppen