Senaste nytt

Apple Pay

RickardG

Medlem
Ja tyvärr finns ju inte Apple Card i Sverige. Men går ju att kombinera Komplett Mastercard med Revolut och därmed få 2% bonus på allt man köper, så faktiskt aningen bättre. Och Apple Pay stöds ju numera av Revolut med :)
Rätt i sak, men bonus ges för max 25000kr per månad, och max 100.000kr per år så det är en kraftig begränsning.
 

M.K

Medlem
Samt att inga eb-poäng heller ges från Komplett. Jag upplever dem dessutom ofta som dyrare än t ex Webhallen.

Sammantaget gör begränsningarna/nackdelarna att jag hittills avstått ytterligare ett kort. Inte värt det för max 2k/år i värde för min del.
 

mha321

Medlem
Ja tyvärr finns ju inte Apple Card i Sverige.
Är det så "tyvärr"? För "poängfolk" är ju Apple Card ett rätt dåligt kort -- man måste ju jämföra det med hemmamarknaden. Så om/när det introduceras i Sverige, så blir det inte mycket kvar om det ska ha motsvarande nivåer. Tittar man på USA har man ju bättre cashback på rätt många kort (utom just för köp hos Apple).

Sedan är det ju gratis :) Och gratis är alltid gott!
 

crown

Medlem
Är det så "tyvärr"? För "poängfolk" är ju Apple Card ett rätt dåligt kort -- man måste ju jämföra det med hemmamarknaden. Så om/när det introduceras i Sverige, så blir det inte mycket kvar om det ska ha motsvarande nivåer. Tittar man på USA har man ju bättre cashback på rätt många kort (utom just för köp hos Apple).

Sedan är det ju gratis :) Och gratis är alltid gott!

Ja för poängfolk håller jag med, men för stora allmänheten skulle det säkert kunna vara ett helt okej kort. Alltid trevligt med mer konkurrens med.
 

McFace

Medlem
Möjligen lite off topic, men är det någon som har hittat en android smart watch som klarar motsvarande vad Apple Watch gör?

Jag tänker på exempelvis vattentäthet, att kunna fungera utan telefonen i närheten och att ha grundläggande kapacitet för tredjepartsappar.

Många har vissa, men ingen verkar checka alla boxar.
 

Hachans

Medlem
Möjligen lite off topic, men är det någon som har hittat en android smart watch som klarar motsvarande vad Apple Watch gör?

Jag tänker på exempelvis vattentäthet, att kunna fungera utan telefonen i närheten och att ha grundläggande kapacitet för tredjepartsappar.

Många har vissa, men ingen verkar checka alla boxar.

Den frågan tror jag Google eller ett separat techforum kan besvara mycket bättre.
 

Bankiren

Medlem
Apple Pay + AmEx har på sistone fungerat mycket bra för mig. När det lanserades var det i princip bara ICA och Apotek Hjärtat som det fungerade på, och jag upphörde i princip att försöka blippa eller betala med Watch/iPhone under en ganska lång tid. Nu på sistone har det fungerat på följande ställen:

Systembolaget
McDonalds
IKEA

Jag tänker mig att många har gjort som mig - och mer eller mindre slutat att ens försöka. För under det första året hände det ju i princip nada. Så min uppmaning nu är: testa att betala med AmEx, det verkar fungera bättre nu.
 
Toppen