Senaste nytt

Använder ni SAS Credits?

Anger du SAS Credits kod vid bokning hos SAS?

  • JA

    Votes: 46 47,4%
  • NEJ

    Votes: 51 52,6%

  • Total voters
    97

kristerj

Medlem
Jag har det och det funkar fint, både med rabatten och bokning via corporatesidan. Fördelen med travelpass är att du betalar inte förrän du flyger (om du har en återbetalningsbar biljett) och slipper därmed strulet med återbetalning om du avbokar innan avresa.
Det fungerade inte på businesskampanjen i somras till Hong Kong, utan då bokade jag via vanliga hemsidan (och fick Credits) till ett lägre pris. Om det alltid är så vet jag dock inte säkert, då jag bara har testat under denna kampanj, jag misstänker att det är kopplat till farebasis på biljetten.
 

Vaniljvodka

Medlem
De ringde mig med häromdan och jag signade upp. Enligt killen som ringde så gäller det även på alla deras publika kampanjer men han kan ju haft fel.
 

SK

Medlem
Jag har det och det funkar fint, både med rabatten och bokning via corporatesidan. Fördelen med travelpass är att du betalar inte förrän du flyger (om du har en återbetalningsbar biljett) och slipper därmed strulet med återbetalning om du avbokar innan avresa.
Det fungerade inte på businesskampanjen i somras till Hong Kong, utan då bokade jag via vanliga hemsidan (och fick Credits) till ett lägre pris. Om det alltid är så vet jag dock inte säkert, då jag bara har testat under denna kampanj, jag misstänker att det är kopplat till farebasis på biljetten.


Vad jag förstår får du alltid credits om du anger din kod på alla biljetter utom TP, då får du en rabatt direkt på priset istället.
 

kristerj

Medlem
Jag kunde inte boka business saver (Z) pris med mitt TravelPass, utan det blev billigare att boka utan travelpass och och istället fick jag credits. Detta var dock snart ett år sedan, så det kan ha ändrats.
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Jag kör SAS Credits och är nöjd men nyfiken på Travelpass. Dum fråga (men det står inte tydligt på infosidan): Fri avbokning och betalning i efterskott gäller väl bara flexibla bokningsplasser? Eller kvalar Plus Saver in här också?
 

aldrighemma

Medlem
Jag kör SAS Credits och är nöjd men nyfiken på Travelpass. Dum fråga (men det står inte tydligt på infosidan): Fri avbokning och betalning i efterskott gäller väl bara flexibla bokningsplasser? Eller kvalar Plus Saver in här också?
Så vitt jag förstår så kan du bara använda TP Corporate på Plus och Business, dvs inte Saver och Go. Därför så kan dom skriva som dom gör angående fri av och ombokning.
Reser man i någon Saver klass eller Go så är det Credits som gäller.
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som vet hur mycket credits som tjänas på en SQ Singaporeair biljett? ( D / Business class )
 

kristerj

Medlem
Här är intjäningen, verkar vara samma som på SAS:

upload_2017-3-21_11-6-57.png
 

jumbooze

Medlem
Är det möjligt att lägga till CMP om man bokar SQ via t.ex expedia?
Hur brukar ni göra? Retro reggar ni?
 

kristerj

Medlem
Jag bokar alltid via SAS Corporate travel sidan eller ringer in till dem om det inte går online. Har du bokat via OTA så får du antingen gå till biljettkontoret innan avresa och be dem lägga CMP-koden eller retroregga.
 
Toppen