Senaste nytt

Amex och hyrbil

Har upptäckt att man bl.a. kan få rabatt och gratis uppgradering hos Hertz om man har Amex platinum. Känner ni till om Amex gold har några fördelar hos hyrbilsbolag?
 

El Oso

Medlem
"Särskilt utvalda förmåner hos Hertz
Som Gold Card-medlem kan du gå med i Hertz lojalitetsprogram Gold Plus Rewards® och ta del av särskilt utvalda förmåner som exempelvis 10 % rabatt på ordinarie priser eller extraförare utan extra kostnad. För att ta del av förmånerna behöver du bli medlem i Hertz Gold Plus Rewards"
 
Har upptäckt att man bl.a. kan få rabatt och gratis uppgradering hos Hertz om man har Amex platinum
Låter fint, men min erfarenhet med dessa rabatter och uppgraderingar är att det inte existerar, till ens fördel. Hittills inte en enda uppgradering, även när man frågar. Visst får jag en "rabatt", men ordinarie pris är högt upptrissat.

Senaste exemplet är under "THE HERTZ 2017 SALE GOLD":
Inloggad som President Circle, får jag ett pris på 223€, 1 veckas hyra i spanien, inkl 25% rabatt.
Inte inloggad, som "gäst" med samma CDP, får jag prisuppgiften 163€ inkl 20% rabatt.
Inloggad med AMEX Platinum CDP fick jag prisuppgift 284€, inkl rabatten "BEST"?

Roulette varje gång.
 
Att förstå sig på hyrbilbolagens prissättning verkar omöjligt. Det är så många oklara parametrar som spelar in att jag har gett upp, och bokar en rate som känns ok och ger lite eurobonuspoäng.
 
Tack för exempel! Om priset inte är till någon fördel kanske man ska fokusera på de praktiska erbjudandena istället, t.ex. en extra förare.
 
Er det noen som ha prøvd denne "Complimentary Upgrade" hos Avis?
Skjermbilde 2017-07-16 kl. 19.03.48.png
 

Jonas C

Medlem
Sitter och kollar på hyrbilar inför en kommande resa till Los Angeles. Både Sixt och Hertz var dyra under datumen. Däremot hade SilverCar ett bra pris på cirka 199 USD för 5 dygn. Den enda haken med SilverCar är deras dyra försäkringar som kostar 45 USD per dag utöver kostnaden för hyran. Sanslöst dyrt med tanke på att Sixt endast tar 3 USD per dag för självriskeliminering.

På SilverCars hemsida finns dock möjligheten att använda sin egen försäkring, och undrar därmed ifall det finns en poäng att skaffa AMEX Platinum för hyrbilsförsäkringen (har lagt cirka 3000 SEK endast på hyrbilsförsäkringar under 2017). Kommer AMEX försäkringen att täcka för hyran med SilverCar eller täcker kortet bara för självrisken som inte framgår hos SilverCar?
 
Toppen