Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Är det något max på vad man får äta och dricka eller kan man äta fler räkmackor och dricka fler glas vin? Jag omformulerar frågan, kan man fika ordentligt där inne?

Är också intresserad av denna fråga. Alla gånger jag varit där så har jag bara tagit en alkoholhaltig dryck.
 

Mangostan

Medlem
Ett glas skumpa (när det ingick i maj) och två glas vitt har jag druckit som mest, utan att få några blickar eller kommentarer. Kan inte tänka mig annat än att det är obegränsat. Frågan är väl mer om man vill dricka mer än tre glas vin? Man vill ju gärna ta en stänkare också och då tvingas man ju tyvärr iväg till SAS- eller någon av Menziesloungerna.
 

trekker

Medlem
Vad har dom om for frukost? Kommer att bo pa Clarion Arlanda och funderar om vi ska ta frukost pa hotellet, Menzies, SAS Business lounge eller Pontus.
 

mha321

Medlem
Vad har dom om for frukost? Kommer att bo pa Clarion Arlanda och funderar om vi ska ta frukost pa hotellet, Menzies, SAS Business lounge eller Pontus.
Varför nöja sig med en frukost? :) Första på Clarion och andra på Pontus? De andra loungerna har ju inte en chans mot dem. Men frukosten på Clarion är riktigt bra tycker jag, med riktigt omelett-kock vilket man inte ser så ofta i Sverige. Och så second breakfast på Pontus.
 

trekker

Medlem
Varför nöja sig med en frukost? :) Första på Clarion och andra på Pontus? De andra loungerna har ju inte en chans mot dem. Men frukosten på Clarion är riktigt bra tycker jag, med riktigt omelett-kock vilket man inte ser så ofta i Sverige. Och så second breakfast på Pontus.
Med flyg vid strax fore kl 8 pa morgonen vet jag inte om vi ens hinner Clarion, men att ta 2 stycken verkar som en mycket bra ide.

@Mangostan Ser bra ut pa bilden, vad mer kan tankas finnas?
 

KennethL

Medlem
En liten skål med yoghurt och bär därtill, sen får man ta mer bröd från ett brödfat. Inte så imponerad av frukosten, går inte att jämföra med lunchen som är mycket bra. Föredrar frukostbuffén i SAS-loungen.
 

SNIFF

Medlem
Frulle består av olika sorters bröd, juice och yoghurt med div. flingor och "all-bran", helt ok. Clarion har nog lite fetare frukost. @trekker när ska du ut och flänga? :)
 

Abbs

Medlem
Varför nöja sig med en frukost? :) Första på Clarion och andra på Pontus? De andra loungerna har ju inte en chans mot dem. Men frukosten på Clarion är riktigt bra tycker jag, med riktigt omelett-kock vilket man inte ser så ofta i Sverige. Och så second breakfast på Pontus.
hobbits-second-breakfast-weve-had-one-yes-but-what-about-second-breakfast.jpg
 
Toppen