Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Berglund

Medlem
Jag hade velat ha en till rätt att dela med mitt sällskap men drog mig för att fråga ...
Det var inget problem att beställa in flera rätter?
Alla de gånger jag har frågat har det aldrig varit några som helst problem att bli serverad en rätt till. Våga fråga, i värsta fall kommer du få ett vänligt nej.
 
Alla de gånger jag har frågat har det aldrig varit några som helst problem att bli serverad en rätt till. Våga fråga, i värsta fall kommer du få ett vänligt nej.

Egentligen var jag inte så hungrig, mest nyfiken att smaka ytterligare en rätt. Kanske var därför jag drog mig för att fråga - jag är inte blyg av mig annars :D

Men nästa gång kanske jag faktiskt tar ut svängarna om tid ges...
 
Alla de gånger jag har frågat har det aldrig varit några som helst problem att bli serverad en rätt till. Våga fråga, i värsta fall kommer du få ett vänligt nej.
Ingen behöver vara orolig att inte kunna äta sig mätt, eller för den delen prova på allt på menyn om någon rätt inte skulle falla en i smaken. Inga begränsningar på antal rätter man får ta in :). Vad tror ni här? Faktureras AMEX per rätt eller betalar de en klumpsumma till Pontus varje månad?
 

Berglund

Medlem
Vad tror ni här? Faktureras AMEX per rätt eller betalar de en klumpsumma till Pontus varje månad?
Jag vill tro att det är en "per gäst" kostnad. Eftersom personalen vid ankomst drar gästens kort och scannar boardingpasset samt noterar eventuell gäst, det vill säga +1. Jag har däremot aldrig sett att de för någon som helst bok över vem som äter vad eller mängden som beställs in.

Intressant tanke om en månatligt klumpsumma, det är inte otänkbart men i så fall drar jag till med en hybridlösning. En grundsumma för att hålla ytan reserverad till att börja med och därefter X kronor per besökare. Någonstans måste man få incitamenten att dra åt samma håll. En fast klumpsumma, utan rörlig del, hade inte uppmuntrat Pontus loungen att vara snabba, vänliga eller promotat fler gäster, tvärtom, då blir ju varje extra gäst bara en merkostnad för restaurangen. Jag tror ganska hårt på att i varje fall någon del av ersättningen är rörligt per gäst. Allt annat verkar nämligen orimligt.
 

Myllys35

Medlem
Jag vill tro att det är en "per gäst" kostnad. Eftersom personalen vid ankomst drar gästens kort och scannar boardingpasset samt noterar eventuell gäst, det vill säga +1. Jag har däremot aldrig sett att de för någon som helst bok över vem som äter vad eller mängden som beställs in.

Intressant tanke om en månatligt klumpsumma, det är inte otänkbart men i så fall drar jag till med en hybridlösning. En grundsumma för att hålla ytan reserverad till att börja med och därefter X kronor per besökare. Någonstans måste man få incitamenten att dra åt samma håll. En fast klumpsumma, utan rörlig del, hade inte uppmuntrat Pontus loungen att vara snabba, vänliga eller promotat fler gäster, tvärtom, då blir ju varje extra gäst bara en merkostnad för restaurangen. Jag tror ganska hårt på att i varje fall någon del av ersättningen är rörligt per gäst. Allt annat verkar nämligen orimligt.

Det svar jag fått från personerna bakom är att varje rätt faktureras till Amex med en viss rabatt mot den publika menyn. Tanken är att konceptet ska innebära en bättre upplevelse för kunden. Loungen tjänar mer på att ge bra service och att kunden beställer mer, till skillnad från exempelvis Menzies där Amex betalar en klumpsumma och deras intresse är att kunden konsumerar så lite som möjligt. Därutöver finns det kanske någon fast summa per månad också, men det har jag inte frågat om.
 

Brandten

Medlem
Noterade att Mia Parnevik säger "Guldkort" i videon. Har Amex Guld tillgång till loungen också eller finns det ett Platinumkort som är Guld?

Edit: Gick inte att länka Instagram länk från men finns på jesperparneviks Instagram.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Det är Platinum och Centurion som har tillträde. Att någon förvirrad privatperson säger något för att dra klick, väcka uppmärksamhet och locka fler följare hade jag inte lagt något som helst värde eller tilltro till. Jag vet inte vem Pia är men sannolikt har hon ingen koll utan bara babblar.
 

Brandten

Medlem
Det är Platinum och Centurion som har tillträde. Att någon förvirrad privatperson säger något för att dra klick, väcka uppmärksamhet och locka fler följare hade jag inte lagt något som helst värde eller tilltro till. Jag vet inte vem Pia är men sannolikt har hon ingen koll utan bara babblar.
Mia är Jesper Parneviks fru.

Edit: Pinsamt namnfel. Visste ju såklart det.
 
Last edited:
Toppen