Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

MTheC

Medlem
Jag fick inte ens Eurobonuspoäng där, så vägrar av princip att köpa något mer där. Det var den där Lena som berättade att de inte kunde dra EB-kortet i loungen, endast i själva restaurangen. Mycket märkligt (och dåligt) anser jag. Detta var 2019. Dock så borde väl poängen komma nu när det nya systemet med kopplade kreditkort har kommit. Rapportera gärna om du har kopplat kortet och får poängen.
Kan bekräfta att det genererade poäng utan problem.
 

micke99

Medlem
Gott var det idag. Ca 15min. 75% fullt. Vid 13 tiden...

IMG_20200126_135112.jpg
 

palmen

Moderator
Jag fick inte ens Eurobonuspoäng där, så vägrar av princip att köpa något mer där. Det var den där Lena som berättade att de inte kunde dra EB-kortet i loungen, endast i själva restaurangen. Mycket märkligt (och dåligt) anser jag. Detta var 2019. Dock så borde väl poängen komma nu när det nya systemet med kopplade kreditkort har kommit. Rapportera gärna om du har kopplat kortet och får poängen.
Har gjort ett köp i loungen med kopplat kreditkort och det fungerade utan problem. Har heller aldrig haft problem att dra det vanliga bonuskortet innan betalning tidigare.
 

Senator

Moderator
Lena hälsar alla glada BC-vänner med lite förtydligande av ett par saker:
  • "Frukost serveras mellan 05-10. Således kan du inte beställa lunch förrän klockan har slagit 10. Varför, vi byter kökspersonal. Med andra ord, ingen bongning till köket får göras innan klockan 10."
  • "Det finns ingen tidsgaranti i loungen utan den gäller Brasseriet. Rekommendation för de med dålig tid är att beställa det kalla alternativet."
  • Eftersom det är mycket gäster i omlopp så skulle det underlätta för alla om lunchbeställningar kommer kl. 10.00. Det blir svårt för personalen att komma ihåg att någon har önskat sig en varmrätt 09.30 som sedan en beställning inte kan läggas innan 10.00
Öl-frågan säger Lena att "när det gäller öl så har vi valt en öl som passar för det mesta alla. Det finns alternativ men då får du handla.

Vi håller bra kvalitet på våra produkter och kan tyvärr inte se till allas önskemål men vi försöker."


Sen vill Lena förtydliga en missuppfattning kopplat till SAS AMEX-kortet för intjäning av poäng. Självklart om någon handlar från Brasseriet så kan SAS-kortet dras. Däremot kommer en del fram och skall checka in med detta. Det fungerar ej.

"När det gäller det nya bordet så har vi prioriterat att få in fler gäster som kan äta. Tyvärr så finns ingen el till det bordet. Men de kan alltid fråga oss om vi kan hjälpa till att ladda om någon har glömt bort att ladda sina enheter innan avresa".

"När vi kommer till sportlovet så vill jag gärna påpeka att det kommer att vara jätte mycket folk vecka 8 ons, tors, fred och jag rekommenderar att alla är ute i god tid. Vi kommer att göra en ”takeaway” frukost del för dem som har tidsbrist och vill ta med sig frukost på planet".
 

Sir Lemon

Medlem
Lena hälsar alla glada BC-vänner med lite förtydligande av ett par saker:
  • "Frukost serveras mellan 05-10. Således kan du inte beställa lunch förrän klockan har slagit 10. Varför, vi byter kökspersonal. Med andra ord, ingen bongning till köket får göras innan klockan 10."
  • "Det finns ingen tidsgaranti i loungen utan den gäller Brasseriet. Rekommendation för de med dålig tid är att beställa det kalla alternativet."
  • Eftersom det är mycket gäster i omlopp så skulle det underlätta för alla om lunchbeställningar kommer kl. 10.00. Det blir svårt för personalen att komma ihåg att någon har önskat sig en varmrätt 09.30 som sedan en beställning inte kan läggas innan 10.00
Öl-frågan säger Lena att "när det gäller öl så har vi valt en öl som passar för det mesta alla. Det finns alternativ men då får du handla.

Vi håller bra kvalitet på våra produkter och kan tyvärr inte se till allas önskemål men vi försöker."


Sen vill Lena förtydliga en missuppfattning kopplat till SAS AMEX-kortet för intjäning av poäng. Självklart om någon handlar från Brasseriet så kan SAS-kortet dras. Däremot kommer en del fram och skall checka in med detta. Det fungerar ej.

"När det gäller det nya bordet så har vi prioriterat att få in fler gäster som kan äta. Tyvärr så finns ingen el till det bordet. Men de kan alltid fråga oss om vi kan hjälpa till att ladda om någon har glömt bort att ladda sina enheter innan avresa".

"När vi kommer till sportlovet så vill jag gärna påpeka att det kommer att vara jätte mycket folk vecka 8 ons, tors, fred och jag rekommenderar att alla är ute i god tid. Vi kommer att göra en ”takeaway” frukost del för dem som har tidsbrist och vill ta med sig frukost på planet".
Tack, Senator för att du tog ett samtal i allas vårt intresse. :) Pontus rules!
 
D

Deleted member 30163

Guest
Det blir svårt för personalen att komma ihåg att någon har önskat sig en varmrätt 09.30 som sedan en beställning inte kan läggas innan 10.00
Det låter ju som en smärre mardröm att hålla koll på detta i någon stackares huvud. Men borde vi inte 2020 kunna ha något elektroniskt hjälpmedel som kan kommunicera mellan gäster och kök på något smart sätt? Verkar ju som flera beställningar trollats bort.

Superbra med svaren dock.
 

Hachans

Medlem
Det låter ju som en smärre mardröm att hålla koll på detta i någon stackares huvud. Men borde vi inte 2020 kunna ha något elektroniskt hjälpmedel som kan kommunicera mellan gäster och kök på något smart sätt? Verkar ju som flera beställningar trollats bort.

Superbra med svaren dock.

Om det ändå funnits något hjälpmedel. Som man typ kan ha i fickan. Antingen digitalt eller med någon slags analogt skrivdon på engångsgrejer - kanske gjort i papper.

Jaja, en dag kanske det kommer, man kan hoppas!
 
Toppen