Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

samet

Medlem
Man har kunnat åka bussen mellan T2<>T5 i vilken riktning som helst i flera år.

Man kan åka FRÅN T4 (inrikes)
TILL internationell avgång
men från de internationella terminalerna måste man gå ut genom tullfiltret. Det går alltså inte att åka TILL T4 ifrån någon av T2/T5.

Bra, jag visste att man inte kunde åka till T4, så trodde att bussen var enkelriktad, 2-3-4-5.
Tack för klargörandet!
 

samet

Medlem
Om du läser @Berglund inlägg ovan så kan du ta bussen T4—> T5, men måste gå genom tullfiltret T5—>T4 samt promenera via Sky City.

Ja, den gör jag varje vecka. T5 till T4.
Därav trodde jag felaktigt att bussen bara gick åt ena hållet.

Kan inte direkt heller påstå att Swedavias information då är så tydlig med det.
Screenshot_20191211-204627_Adobe Acrobat.jpg
 

apknug

Medlem
Men går inte bussen runt i en loop? Jag kan svära, nästan, på att när jag åkte T5 till T2 sist så fortsatte busen clockwise f ån T5 och körde runt "framför" flygplatsen o nästa stopp var T2 vilken vi kom till från vänster körde clockwise. Men det var en snurrig rutt så jag nu blev jag snurrig.
 

palmen

Moderator
Men går inte bussen runt i en loop? Jag kan svära, nästan, på att när jag åkte T5 till T2 sist så fortsatte busen clockwise f ån T5 och körde runt "framför" flygplatsen o nästa stopp var T2 vilken vi kom till från vänster körde clockwise. Men det var en snurrig rutt så jag nu blev jag snurrig.
Ibland kör den runt, andra gånger tillbaka åt andra hållet. Senaste månaderna har den för min del åkt runt hela altet.
 

Senator

Moderator
Jag har precis fått ett trevligt mail från Lena om lite uppdateringar, en del som redan har diskuteras:

Öl är nu från Spendrups, men från och med i morgon (2019-12-17) kommer Melleruds på fat
Coca Cola produkter ersätter Pepsi, men det finns lite Pepsi, Zingo och 7-Up kvar

En vänlig hälsning om att ta med korten. Det verkar som en del inte tar med PLAT eller CENT vid besök. Jag har ställt frågan när vi kan använda Apple Wallet eller Google Pay, återkommer om jag får svar. Men det verkar vara ett återkommande problem att man inte tar med fysiska kort.

Lena önskar alla BCiter en Riktig God Jul.
 

GOTBound

Medlem
Jag har precis fått ett trevligt mail från Lena om lite uppdateringar, en del som redan har diskuteras:

Öl är nu från Spendrups, men från och med i morgon (2019-12-17) kommer Melleruds på fat
Coca Cola produkter ersätter Pepsi, men det finns lite Pepsi, Zingo och 7-Up kvar

En vänlig hälsning om att ta med korten. Det verkar som en del inte tar med PLAT eller CENT vid besök. Jag har ställt frågan när vi kan använda Apple Wallet eller Google Pay, återkommer om jag får svar. Men det verkar vara ett återkommande problem att man inte tar med fysiska kort.

Lena önskar alla BCiter en Riktig God Jul.

Tack för att du tar dig tiden att kommunicera med AMEX-Pontus och dela detta vidare med oss.
När du har nästa konversation och om du har möjlighet, kan du fråga om de även ersatt det glutenfria ölet (Carlsberg var lev. för det också)?

EK
 
Toppen