Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Gargamel

Medlem
De kollar inte boardingkort vid bussen men du måste ju först ta dig in i T4 i så fall. Enklast är ju att gå in direkt i T5 även om du ska flyga från T4. Boardingkort till någon slags flight från Arlanda behövs oavsett vilket...
Jag var lite otydlig, jag ankommer till T4 för en weekend i Stockholm och tänkte ta middag på Pontus innan jag åker in till hotellet. Men du gav mig svaret jag behövde:)
 
Är det här något nytt för utifrån allt jag har läst så har jag fattat det som att de bara kontrollerar Amexkortet?
Nej, dem kollar att du har ett boardingpass för utresa från Arlanda samma dag. Tidigare kollade de endast Amexkortet vilket gjorde att man kunde utnyttja det som arrival lounge. No more : (
 

Berglund

Medlem
Är det här något nytt för utifrån allt jag har läst så har jag fattat det som att de bara kontrollerar Amexkortet?
Då har du läst dåligt. Sådär värst ”nytt” kan man knappast hävda att det här är. I början gick det bra att använda Pontus även som arrival-lounge men fritt ur huvudet så har det inte gått på i varje fall ”det senaste halvåret” eller något i den stilen. Någon kan säkert ge exakt datum för när det först rapporterades om det här men ”nytt” kan man knappast kalla det.
 

Tonton

Medlem
Då har du läst dåligt. Sådär värst ”nytt” kan man knappast hävda att det här är. I början gick det bra att använda Pontus även som arrival-lounge men fritt ur huvudet så har det inte gått på i varje fall ”det senaste halvåret” eller något i den stilen. Någon kan säkert ge exakt datum för när det först rapporterades om det här men ”nytt” kan man knappast kalla det.

Måndag 28 Januari var datumet det infördes. Med andra ord cirka 6 månader sedan.
 
2019-07-08
Köttbullarna borta från menyn och Wallenbergare tillbaka.

fafafc9e11be3a5b255c1455b68ea1e6.jpg

Är det denna meny även denna vecka?
 
Toppen