Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

blobloblo

Medlem
Fick precis uppgift från AMEX att för få de 20 000 baspoängen kopplat till Elite-kortet ska man antingen spendera 20 000 eller så ska 3 månader ha gått. Är detta något nytt? Har inte läst om detta någonstans här på forumet. Håller nämligen på att gå från Premium till Elite men vill trigga vouchern och avsluta Premium kortet först vilket detta fördröjer... Därtill går intjäningsperioden hos SAS ut sista april...

Det stämmer inte. Ring igen!
 

palmen

Moderator
Fick precis uppgift från AMEX att för få de 20 000 baspoängen kopplat till Elite-kortet ska man antingen spendera 20 000 eller så ska 3 månader ha gått. Är detta något nytt? Har inte läst om detta någonstans här på forumet. Håller nämligen på att gå från Premium till Elite men vill trigga vouchern och avsluta Premium kortet först vilket detta fördröjer... Därtill går intjäningsperioden hos SAS ut sista april...
De 20k baspoängen har väl tidigast kommit när man betalat första fakturan så om det är april ut som gäller är det ändå ont om tid skulle jag säga.
 
Fick precis uppgift från AMEX att för få de 20 000 baspoängen kopplat till Elite-kortet ska man antingen spendera 20 000 eller så ska 3 månader ha gått. Är detta något nytt? Har inte läst om detta någonstans här på forumet. Håller nämligen på att gå från Premium till Elite men vill trigga vouchern och avsluta Premium kortet först vilket detta fördröjer... Därtill går intjäningsperioden hos SAS ut sista april...

Jag ansökte precis om Elite och då fick jag välja om jag ville flytta över spenden samt avsluta mitt Premium-kort. Kan återkomma om en vecka och se ifall det funkade.
 

levy

Medlem
Ok, en uppdatering. Fick nu helt andra bud från AMEX som säger att de statusgrundande poängen ska komma in inom 2-3 veckor efter godkänd ansökan annars gör dom manuell handpåläggning via SAS och att poängen kommande år kommer i samband med att årsavgiften betalas. Svajjigt att informationen inte är samstämmig för fem öre.

Kan tillägga att jag även frågade om flytt av spend och fick svaret att det går om man ansöker flytt inom samma produktklass dvs från betalkort till betalkort eller kreditkort till kreditkort. Har man det nya premium kreditkortet och vill flytta till elite kreditkort går det alltså, annars inte.
 
Toppen