Daniel Larsson
Medlem
Inget varar för evigt tyvärr
Tråkigt men egentligen inte oväntat. Tröskelinvesteringen för en A380 och kostnaden att ständigt hålla dessa i drift är ingen liten penning.
Älskar att flyga A380 med dess utrymmen och låga ljudnivå.
Jag är inte speciellt imponerad av A380 och dess utrymmen. Nu har jag bara åkt i First med A380 och där tycker jag inte den är bättre än något annat, b.
Där är ju Thais F-kabin i 380 perfekt belägen längst fram på övervåningen. Vad gäller stor C-kabin får jag flashback till första gången jag åkte A380, med Lufthansa Peking-Frankfurt. Etthundra säten i C-kabinen på övervåningen, det kändes bara för stort!Problemet med de flesta first på A380 är att de ligger på undervåningen. Enligt mig så känns business som brukar uppta hela övervåningen ge en helt annan känsla.
Nej, det är inte min bild.Problemet med de flesta first på A380 är att de ligger på undervåningen. Enligt mig så känns business som brukar uppta hela övervåningen ge en helt annan känsla.
Jag är inte speciellt imponerad av A380 och dess utrymmen. Nu har jag bara åkt i First med A380 och där tycker jag inte den är bättre än något annat, bortsett från First på BA 747-400 som jag upplever som ganska trång med alldeles för många stolar på liten yta. När jag gått runt lite i A380 tycker jag det är som på andra flygplan, varken sämre eller bättre. Undantaget är A380 med riktig bar, där slår den det mesta. Det är ju tyvärr inte så många flygbolag som har detta trevliga vattenhål på sina flygplan.
Man får inte bortse att Austrian kör 10 i bredd på 777. T.ex. Thai och Singapore Airlines kör ju 9 vilket ger komfort mer i linje med A380.När man reser som en statlig tjänsteman, i billigaste ekonomi, så slogs jag av hur mycket trevligare lufthansas ekonomiutrymme var i A380 jämfört med returresan hos austrian i 777 nu på senaste lågresan.