Senaste nytt

Airbus lägger ner A380

Alf

Medlem
Tråkigt men egentligen inte oväntat. Tröskelinvesteringen för en A380 och kostnaden att ständigt hålla dessa i drift är ingen liten penning.

Älskar att flyga A380 med dess utrymmen och låga ljudnivå.

Jag är inte speciellt imponerad av A380 och dess utrymmen. Nu har jag bara åkt i First med A380 och där tycker jag inte den är bättre än något annat, bortsett från First på BA 747-400 som jag upplever som ganska trång med alldeles för många stolar på liten yta. När jag gått runt lite i A380 tycker jag det är som på andra flygplan, varken sämre eller bättre. Undantaget är A380 med riktig bar, där slår den det mesta. Det är ju tyvärr inte så många flygbolag som har detta trevliga vattenhål på sina flygplan.

Jag har inte åkt First på LH B747-8 men tycker på bilder och videor att det ser betydligt luftigare och trevligare ut.
 

Göran C

Medlem
Övervåningen Singapore Airlines på en A380 med enbart business slår mycket. Ska se till att få den upplevelsen igen. Tyst och inte minst mycket utrymme i kabinen och vid stolen. En mycket fin kärra!
 

JacobGBG

Medlem
Jag är inte speciellt imponerad av A380 och dess utrymmen. Nu har jag bara åkt i First med A380 och där tycker jag inte den är bättre än något annat, b.

Problemet med de flesta first på A380 är att de ligger på undervåningen. Enligt mig så känns business som brukar uppta hela övervåningen ge en helt annan känsla.
 

NotRyan

Medlem
Problemet med de flesta first på A380 är att de ligger på undervåningen. Enligt mig så känns business som brukar uppta hela övervåningen ge en helt annan känsla.
Där är ju Thais F-kabin i 380 perfekt belägen längst fram på övervåningen. Vad gäller stor C-kabin får jag flashback till första gången jag åkte A380, med Lufthansa Peking-Frankfurt. Etthundra säten i C-kabinen på övervåningen, det kändes bara för stort!
 
  • Gilla
Reactions: Alf

Canadien

Medlem
Problemet med de flesta first på A380 är att de ligger på undervåningen. Enligt mig så känns business som brukar uppta hela övervåningen ge en helt annan känsla.
Nej, det är inte min bild.
Emirates, Qatar, Lufthansa, Thai har tex First på övervåningen längst fram. BA, AF och Asiana har på nedervåningen, SQ beror på vilken kabin de har, nya är uppe.
 

maswan

Medlem
Jag är inte speciellt imponerad av A380 och dess utrymmen. Nu har jag bara åkt i First med A380 och där tycker jag inte den är bättre än något annat, bortsett från First på BA 747-400 som jag upplever som ganska trång med alldeles för många stolar på liten yta. När jag gått runt lite i A380 tycker jag det är som på andra flygplan, varken sämre eller bättre. Undantaget är A380 med riktig bar, där slår den det mesta. Det är ju tyvärr inte så många flygbolag som har detta trevliga vattenhål på sina flygplan.

När man reser som en statlig tjänsteman, i billigaste ekonomi, så slogs jag av hur mycket trevligare lufthansas ekonomiutrymme var i A380 jämfört med returresan hos austrian i 777 nu på senaste lågresan.
 

Lauda 777

Medlem
När man reser som en statlig tjänsteman, i billigaste ekonomi, så slogs jag av hur mycket trevligare lufthansas ekonomiutrymme var i A380 jämfört med returresan hos austrian i 777 nu på senaste lågresan.
Man får inte bortse att Austrian kör 10 i bredd på 777. T.ex. Thai och Singapore Airlines kör ju 9 vilket ger komfort mer i linje med A380.
 
Toppen