Senaste nytt

Airbräu - mikrobryggeri på Münchens flygplats

Jag hade en stund över idag och insåg att det ligger ett mikrobryggeri på Münchens flygplats som heter Airbräu. Dessvärre utanför säkerhetskontrollen, men jag tänkte att det kunde vara roligt med öl istället för den där champagnen som jag alltid tvingas dricka annars.

Airbräu ligger mellan terminal 1 och 2, finns på Google maps här:
Airbräu
Terminalstraße Mitte 18, 85356 München, Tyskland
+49 89 97593111
Google Maps

Stället verkar omåttligt populärt med tanke på mängden människor här, men stället är stort och sväljer ordentligt med människor. Det finns också en stor biergarten på utsidan som säkert funkar bättre vid soligare väder.

Jag har hunnit testa två av deras härbryggda öl, och även om weißbier inte är min favorit så tycker jag ändå att de får godkänt. Det finns tre stående öl och några till som de brygger efter säsong.

Maten har jag inte testat men det känns som om den är som på flygplatsresturanger överlag. Jag sparar mig till Lufthansa-schnitzeln...

Har man några timmar över kan det vara värt att gå hit en gång för att testa ölen i alla händelser. De som är weißbier-fantaster kanske till och med kommer tillbaka, vad vet jag...


IMG_1997.JPG

IMG_1998.JPG

IMG_2005.JPG

IMG_2006.JPG
 

Ricci

Medlem
Jag hade en stund över idag och insåg att det ligger ett mikrobryggeri på Münchens flygplats som heter Airbräu. Dessvärre utanför säkerhetskontrollen, men jag tänkte att det kunde vara roligt med öl istället för den där champagnen som jag alltid tvingas dricka annars.

Airbräu ligger mellan terminal 1 och 2, finns på Google maps här:
Airbräu
Terminalstraße Mitte 18, 85356 München, Tyskland
+49 89 97593111
Google Maps

Stället verkar omåttligt populärt med tanke på mängden människor här, men stället är stort och sväljer ordentligt med människor. Det finns också en stor biergarten på utsidan som säkert funkar bättre vid soligare väder.

Jag har hunnit testa två av deras härbryggda öl, och även om weißbier inte är min favorit så tycker jag ändå att de får godkänt. Det finns tre stående öl och några till som de brygger efter säsong.

Maten har jag inte testat men det känns som om den är som på flygplatsresturanger överlag. Jag sparar mig till Lufthansa-schnitzeln...

Har man några timmar över kan det vara värt att gå hit en gång för att testa ölen i alla händelser. De som är weißbier-fantaster kanske till och med kommer tillbaka, vad vet jag...


Visa bifogad bild 64745

Visa bifogad bild 64746

Visa bifogad bild 64747
Mycket intressant, det blir nog en tur dit i år.
Är stället värt en inofficiell BC-träff t ex över dagen?
 

palmen

Moderator
Mycket intressant, det blir nog en tur dit i år.
Är stället värt en inofficiell BC-träff t ex över dagen?
Konstigare saker än så har vi väl gjort som BC träffar?
Annars kan det vara ett bra stopp med en billig Lufthansa Business inom Europa.
 

Ricci

Medlem
Till Barcelona träffen har ju de flesta bokat via Zürich. Dock inte lika trevligt i München i november om man vill vara ute.
Håller med, kanske i slutet av augusti kunde vara bra t ex lördagen den 26 dock är det nog lite sent att boka resa dit dvs om man vill ha bra priser.
 

palmen

Moderator
Håller med, kanske i slutet av augusti kunde vara bra t ex lördagen den 26 dock är det nog lite sent att boka resa dit dvs om man vill ha bra priser.
Snabb sökning visar detta som alternativ. Zürich och E loungen på lördag och sen hem direkt morgonen efter (söndag) via München och besöka Airbräu om de nu är öppna då.
Pris 3000 kronor i Business med Swiss och Lufthansa
Screenshot_20170604-131937.jpg
 
Toppen