Senaste nytt

Access till SAS Gold lounge Arlanda vid inrikes resa

El0

Medlem
Ibland måste man stå och argumentera med personen i fast-track security har jag märkt. Säg bara att du ska köpa ett par hörlurar / vad som helst när de barskt säger att du är på fel terminal.
 

Steve

Medlem
Se till att guldkortet är registrerat i bokningen och smit igenom automatspärrarna närmast skycity. :)
Det var fru @Steve som gjorde denna manöver i morse, dock fick hon nekande svar från incheckningsdisken på T4 när hon frågade om det var möjligt att använda loungen på T5 men snabba forumvänners svar gav incitamentet att vandra över och testa. Mycket riktigt var det inga som helst problem att använda sig av Goldloungen vid inrikes resa samma dag.
 

Joakim

Medlem
dock fick hon nekande svar från incheckningsdisken på T4 när hon frågade om det var möjligt att använda loungen på T5

Det är ofta personalen på Arlanda är ovetande/okunniga om saker o ting.

Jag hade ett ärende till SAS-disken på T5 ang min inrikes (ToR GOT-ARN), personen kunde inte förstå hur jag hade kommit in till T5. Frågade flera gånger om jag inte hade någon form av utrikesbiljett.

Sist jag var på T2 frågade jag 3 olika personer ang varifrån bussen till T5 går. Ingen visste. En sa att det funnits en buss förut men inte nu längre.
Dom övriga hade aldrig hört talas om någon buss...

Som sagt var; Fråga inte personalen, fråga på BC, då får du ett korrekt svar.
 
Toppen