Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

011430121

Medlem
Jag hoppas att den får 4st toaletter, 1 där framme en i mitten och 2st där bak.
Liknande Swiss har på en av deras A321 modeller (dock med en där bak bara).
Jag gillade verkigen att det fanns en i mitten på A321.
SeatGuru Seat Map SWISS Airbus A321 (321) V2
BA har två i den främre delen på sina 321or en längts fram och en där SAS hade sin främre förut.
@Ricci håller med dig att när SAS hade en toalett bakom rad 8 så var helt OK med två toa i C kabinen, även LH har tagit bort den.
 

Emil

Medlem
Hmm! Lite intressant att ingen har nämnt huruvida de verkligen vill flyga narrowbodies (NB) på såpass långa sträckor. Även med ett business-säte så känns ju planet så trångt. Flög precis hem från LPA i en SAS 737, tycker nog att detta är gränsen för hur lång tid man fixar i en NB. Det gäller allt från toaletter, möjlighet till att sträcka på benen samt hur bra de "klarar" turbulens (mycket mer behagligt i större plan).
 

Agö

Medlem
Hmm! Lite intressant att ingen har nämnt huruvida de verkligen vill flyga narrowbodies (NB) på såpass långa sträckor. Även med ett business-säte så känns ju planet så trångt. Flög precis hem från LPA i en SAS 737, tycker nog att detta är gränsen för hur lång tid man fixar i en NB. Det gäller allt från toaletter, möjlighet till att sträcka på benen samt hur bra de "klarar" turbulens (mycket mer behagligt i större plan).
Testade du oljelinjen Stavanger-Houston? Med undantag för att sätena inte var top notch var det helt OK som all business.
 

Mr.cake

Medlem
Funderar på hur prissättningen kommer vara. Åker hellre A330/A340 i business än en narrowbody i business för samma pris. Kommer definitivt vara en del kompromisser som behöver göras. T.ex ser jag absolut inget utrymme för minibaren osv.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Funderar på hur prissättningen kommer vara. Åker hellre A330/A340 i business än en narrowbody i business för samma pris. Kommer definitivt vara en del kompromisser som behöver göras. T.ex ser jag absolut inget utrymme för minibaren osv.

Minibaren klarade man ju av att ha på 737-maskinen till Houston. Då använde man en vanlig serveringsvagn snyggt uppställd.
 

mtlmr

Medlem
Denna kom ju igår btw. Lite för bra för att vara sant?
upload_2019-1-24_14-51-19.png
 
Toppen