Senaste nytt

SAS Gold Lounge, Köpenhamn Kastrup

Jacob

Medlem
SAS flaggskeppslounge har en unik design med sitt speciella tak och inredning. Bra utbud av mat och dryck och många trevliga smådetaljer som en öppen spis.
 

pep

Medlem
Det, der gør denne lounge speciel er de skønne ovenlys-vinduer. Det kender jeg ikke fra nogen anden lounge overhovedet. Det giver en stilig, smuk lounge i et spændende, åbent design med fantastisk view...
 

Hansi

Medlem
Passerade Guld loungen måndag fm och torsdag kvällar i nästan 3 år på väg från NRK till DUS t/r. Frukosten var ordinär Skandinavisk utan överraskningar. Pga. trängsel kring 07:30 var det svårt att få mat och sittplats. Loungens yta för oss som äter år alldeles för snålt tilltagen.
På kvällarna satt jag 1.5h och då var det oftast ganska lugnt och öde. Loungen serverade i mina ögon den bästa maten i Europa. Man slapp den tyska korven och surkålen. Sista jul¨vecka fick vi trerätters middag skaldjur, stek med brunsås och rödkål och god efterrätt. Skrev och berömde chefen då som svarade tacksamt.
När jag åker till Asien blir det ofta sena kvällar på loungen. Samma då god mat och bar dryck erbjudanden.
 

Jacob

Medlem
Var hittar man öppettiderna?

Är det öppet sent en söndagskväll?
Vi har valt att inte ta med öppettiderna eftersom vi omöjligt kan hålla dessa uppdaterade för ett antal hundra lounger runt om i världen.

Men SAS-loungen i Köpenhamn brukar hålla öppet till kl 23 eller till sista SAS-flighten gått för kvällen.
 

LeCacoin

Ny medlem
Nice and spacious but very crowded and busy (Gold lounge).
Good wifi (but already free in entire airport) and convenient working area.
Cold food is very basic with limited choice of snacks.
Overall average at best.
 
Toppen