Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Linmet

Medlem
Kanske, är ju rätt stor omväg att åka till Panama på fel håll för att sedan åka till Punta Cana.
I synnerhet då Avianca flyger Bogota-Punta Cana direkt så bör de anse att man ska åka på det viset, men ring och kolla. De har ju dock argument att säga nej så att säga.

Jo BOG PUJ vore att föredra men försöker få till 4 personer och där finns bara 2 (samt då blir det 17h overlay).
tack. Kan bli ett samtal.
 

Tonton

Medlem
SK: ARN-MUC
AV: MUC-BOG
9h overlay.
CM: BOG-PTY
CM: PTY-PUJ

Gilltig?

Kanske, är ju rätt stor omväg att åka till Panama på fel håll för att sedan åka till Punta Cana.
I synnerhet då Avianca flyger Bogota-Punta Cana direkt så bör de anse att man ska åka på det viset, men ring och kolla. De har ju dock argument att säga nej så att säga.

Jo BOG PUJ vore att föredra men försöker få till 4 personer och där finns bara 2 (samt då blir det 17h overlay).
tack. Kan bli ett samtal.

Rent generellt så skulle jag säga att den är tillåten - baserat på mina egna erfarenheter.

Just BOG och PTY är Tallinn ganska liberala kring, då de fungerar som naf för *A i både Karibien och Sydamerika.

Testa och återkom med resultatet. Blir du nekad första gången så skulle jag chansa på HUACA. Tämligen säker att den där rutten går att få genom tillslut på något sätt :)
 

richard87

Medlem
SK: ARN-MUC
AV: MUC-BOG
9h overlay.
CM: BOG-PTY
CM: PTY-PUJ

Gilltig?

Jag fick igenom ARN-TLL-IST-(BOG)-PTY-TGU-SAL-GUA som utresa med 22-24h stopp på varje delmål efter BOG. De har dock vägrat göra ändringar i cirkus fem olika samtal senaste veckorna med hänvisning till att ett av stoppen nu är >24h pga schedule change.
 

Matore

Medlem
ARN FRA SIN MLE är ju uppenbarligen giltig, det kan jag tycka är märkligt, men klagar absolut inte. Men varför är då inte ARN FRA SIN JNB ok? Det är ju lika tokigt det även om det är lite längre.
 

palmen

Moderator
ARN FRA SIN MLE är ju uppenbarligen giltig, det kan jag tycka är märkligt, men klagar absolut inte. Men varför är då inte ARN FRA SIN JNB ok? Det är ju lika tokigt det även om det är lite längre.
Ibland ska man inte ifrågasätta så mycket, för då lär Europa-SIN-MLE också ryka framöver.

FRA-JNB = 5380 miles
FRA-SIN-JNB = 11770 miles

Tycker du att det låter rimligt att flyga dubbelt så långt för att komma fram till din destination bara för att man får flyga via Singapore om man ska till Maldiverna?
Lägger vi in det på kartan också är det inte "jättekonstigt" att man kan åka till Male via Singapore då det ligger "relativt nära"

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Matore

Medlem
Jag säger inte att det är rimligt, jag frågar för att förstå hur reasonble routing är och var går då gränsen i miles. Jag tycker som sagt inte ens SIN MLE är rimlig men är som sagt oerhört tacksam för det! :)
 

Canadien

Medlem
Jag säger inte att det är rimligt, jag frågar för att förstå hur reasonble routing är och var går då gränsen i miles. Jag tycker som sagt inte ens SIN MLE är rimlig men är som sagt oerhört tacksam för det! :)
Det går inte att förstå, bara stt finna sig i vad som just för dagen är OK och vad som inte är.
 

palmen

Moderator
Jag säger inte att det är rimligt, jag frågar för att förstå hur reasonble routing är och var går då gränsen i miles. Jag tycker som sagt inte ens SIN MLE är rimlig men är som sagt oerhört tacksam för det! :)
Finns ingen logik i det och det är något av det som är mest frustrerande med att göra dessa bokningar.
Att flyga ARN-FRA-SIN-TYO är helt ok.
Däremot godkänner inte alltid Tallin ARN-FRA-TYO-ICN för att man då flyger tillbaka. Logiken i detta är obefintlig.

Eller som min sommar-resa förra året. Tallinn godkände inte HNL-PEK-BKK-SIN-JNB, vilket mer eller mindre är närmaste vägen, istället ansåg de att man skulle åka HNL-USA-Europa-Sydafrika som är betydligt längre och absolut inte rakaste vägen. Bara att gilla läget att det är totalt ologiskt vad de anser är most reasonable routing och att detta beror på dagsform hos agent och supervisor och ändras mer eller mindre varje vecka.
 

Matore

Medlem
Kan man få till ARN-FRA-HND-xxx-MLE? Vill försöka få med långa ben i ANA F på väg till/från Maldiverna, finns det nån kreativ lösning? Senast jag frågade sa Tallinn att jag bara får ha ett stopp i Asien, stämmer det verkligen? Jag och andra har ju turnerat rätt bra där borta med flera stopp.
 
Toppen