Senaste nytt

Nordic Choice, boka 3-rätters och få hotellnatt "gratis"

Penguin

Medlem
Någon som vet om man får poäng för gratis natten också?
När jag bokade stod det att du får ~1300 poäng eller hur mycket det blir som gold (betalade 1190 då vi är två). Sedan kommer ju poäng för spenden också. Kan återkomma när vi averkat natten och poängen bör ha trillat in men inget som tyder på att man inte får de.
 

Jackie

Medlem
När jag bokade stod det att du får ~1300 poäng eller hur mycket det blir som gold (betalade 1190 då vi är två). Sedan kommer ju poäng för spenden också. Kan återkomma när vi averkat natten och poängen bör ha trillat in men inget som tyder på att man inte får de.
Tack @Penguin kul om man får poäng för natten också =)
Njut av maten och hotell natten!
 

Penguin

Medlem
När första bästa har provat dealen vill jag gärna ha en recension på middag och frukost!

Trevlig helg, vänner!

Nu har vi avnjutit en middag över förväntan på Box i Linköping. Se menyn med alternativen nedan, antar att den ändras dag till dag. Vi tog ryggbiffen. Allt var bra (även toasten som jag som glutenintolerant fick), och det var rejält med kött. Man kan absolut få bättre mat men med tanke på priset är det väl godkänt. Frukosten blir i påse då buffé är förbjudet.


Toast Skagen
Grillad ryggbiff med primörer, friterad potatis och tryffel-rödvinssås ( oklart om det är tryffel i såsen eller om det serveras på sidan i form av någon creme)
Vit chokladpannacotta med syrliga bär och kakcrunch

alt. till huvudrätt

Bakad torskrygg med primörer, kokt potatis och vitvinssås
Grillad spetskål med primörer, friterad potatis och parmesan-vitlökscreme
 

Hachans

Medlem
Nu har vi avnjutit en middag över förväntan på Box i Linköping. Se menyn med alternativen nedan, antar att den ändras dag till dag. Vi tog ryggbiffen. Allt var bra (även toasten som jag som glutenintolerant fick), och det var rejält med kött. Man kan absolut få bättre mat men med tanke på priset är det väl godkänt. Frukosten blir i påse då buffé är förbjudet.


Toast Skagen
Grillad ryggbiff med primörer, friterad potatis och tryffel-rödvinssås ( oklart om det är tryffel i såsen eller om det serveras på sidan i form av någon creme)
Vit chokladpannacotta med syrliga bär och kakcrunch

alt. till huvudrätt

Bakad torskrygg med primörer, kokt potatis och vitvinssås
Grillad spetskål med primörer, friterad potatis och parmesan-vitlökscreme
För kännedom är inte buffé förbjudet. Köbildning vid bufféer är. Att exempelvis servera frulle i en påse (istället för room service eller bordsservering) är helt och hållet hotellets sätt att hålla nere kostnaderna, vilket är okej såklart.
 

Penguin

Medlem
Frukostpåsen innehöll: ett kokt ägg, en fralla med ost, skinka och grönsaker, en banan, ett paket juice, och en yoggi med müsli i locket. Kaffe och te fick man ta i automaten. Kände mig mätt men var kanske inte riktigt samma känsla som det brukar vara på en hotellfrukost. OK- blir betyget.
The Box hade enbart Corren (Linköpings lokaltidning) att läsa vilket jag tyckte var lite begränsat medan min sambo uppskattade det då det innebar att jag inte läste tidningar hela frukosten.
 
Toppen