Senaste nytt

Petter Stordalen Choice ledare

Doctor-X

Medlem
Var hyfsat med folk både i baren på Comfort Arlanda fredag kväll och på frukosten lördag morgon tyckte jag.
Men Stordalen får väl rea lite mer, då nappar jag iaf på både på en och två weekender i Sverige under dessa Corona-tider.
 

M.K

Medlem
Ja det ser mörkt ut om inte norska staten hjälper till. Enligt uppgifter i diverse dagspress förlorar hans kedja minst en årsvinst i månaden nu. Vingköpet för 2,4 miljarder sek och det ökande ägandet till 40% i Stureplansgruppen i höstas är exempel på andra jobbiga köp nu. Jag känner samma oro för samhällsekonomin.
 

Morgan

Medlem
Förstår inte helt resonemanget i den artikeln: Vi ska rädda Stordalen/Choice för att rädda hotellen/restaurangerna som arbetsplatser. Problemet nu är dock att det knappt finns någon efterfrågan på hotell/restauranger i Norden så även om staten pumpar in pengar i hotellen så kommer det inte komma gäster.

Det "enklaste" torde vara att bankerna/fastighetsägarna tar över Choice från Stordalen (om han inte klarar det själv) och att de driver verksamheten vidare under några månader, varefter man kan hitta en eller flera "gamar" som köper likt Stordalens köp av Ving. Precis som att det finns högbelånade lirare som har det tufft nu finns det de med krigskassa just för den här sortens tvära kast.

Finns det en efterfrågan på Clarion Sign, Posthotellet och alla andra hotell så kommer de drivas vidare och personalen ha jobb när den här krisen blåst över. Om det är om 5 veckor, 5 månader eller 5 år låter jag vara osagt.
 

M.K

Medlem
Alla bäckar små hjälper ändå. -250Mkr i förlust bara i april för NC skrivs det. Han är dock miljardär så klarar sig kanske en stund till utan mer extern hjälp?
 

mha321

Medlem
Alla bäckar små hjälper ändå. -250Mkr i förlust bara i april för NC skrivs det. Han är dock miljardär så klarar sig kanske en stund till utan mer extern hjälp?
Miljardär är ju alltid en definitionsfråga. Hur många av dom miljonerna utgjordes/utgörs av aktier i NC... Knappast så att han hade en miljard+ på ett vanligt bankkonto.
 
Toppen