Senaste nytt

Bästa hotellprogrammen?

D

Deleted member 30163

Guest
dock inte superbilligt
Lägger mellan 2k och 5k per natt, men det är ju en fingervisning bara. Jag har nästan alltid fått en vinflaska, men det brukar ju beror på vilken typ av rum man bokar. Intercontinental är rätt bra på det + att man får tillgång till deras Club InterContinental - stannade i Sydney för ett par år sedan och den var helt magiskt :)
 

Berglund

Medlem
Om jag skulle konvertera säg 200k AMEX poäng, hur långt skulle jag komma, exempelvis i Florida?
Det ger ju 25 000 Hiltonpoäng, bara in och söka på Hiltons egen bokningssida. Beror ju också litegrand på tidpunkt på året, hög-/lågsäsong vad för hotell och rum du kan få för de poängen. På en höft hade jag utgått från att 40-60 000 Hiltonpoäng krävs för en natt på ett ”standardhilton” på Miami Beach.

Jag betalade 112 000 Hiltonpoäng per natt när jag bodde på Hilton Miami Bentley i juni 2019. Nu är ju det ett väldigt fint och bra hotell, långt ned på Miami Beach, något tiotal meter till stranden och beläget på den berömda/kända Ocean Drive som ofta förekommer i filmer, bilder och vykort från Miami.

Rent generellt räcker 200k Amexpoäng inte särskilt långt. Jag ser det mer som ett sätt att dryga ut eller justera ett poängsaldo med några tusen poäng för att nå den poängsumma som krävs för stunden.
 

NyfikenGrau

Medlem
Vart i Afrika? Protea som numera ingår i Marriott har väldigt många hotell.


Som jag ser det enda alternativet för åtminstone södra Afrika, dvs enda kedjan som täcker in ett flertal ställen intressanta för turister. Ingen kontinent man åker till för storstädernas skull (inte ens Kapstaden, det bästa ligger strax utanför). Helst skulle jag dock inte begränsa mig till nån kedja alls, men om jag måste så definitivt Protea/Marriott.
 

Roseleaf

Medlem
Jag brukar inte i överhuvudtaget tänka på poäng när jag bokar hotell, jag bokar hotell som har rätt läge och standard till ett bra pris. Då jag börjar planera 2020 resorna och har en del award poäng så borde jag ju matcha den kostnaden med en likvärdig hotellkostnad, dvs så liten som möjligt :)

Så jag letar egentligen efter lite smarta tips. Det är nog Afrika och Nordamerika som lockar mest då jag rest en hel del i europa och Asien sista åren.

Jag har:
* Hilton Honors Gold
* Marriott Bonvoy™ Gold Elite
* MeliáRewards Gold
* Radisson Rewards™ Gold
* Shangri-La Golden Circle Jade
* Intercontinental Ambassador Gold
* IHG Gold Elite (Är väl samma som Intercontinental) - 26,731p


Är något av dessa program något att ha? Som ni kan se så kommer ju de flera från Amex. Jag bor inte på hotell så ofta, 4ggr per år kanske. Så är ju svårt att alltid bo på samma kedja.




Är de flesta av dessa statusar sånt man får genom Amex Platinum?
 
Toppen