Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Martin B

Medlem
Nu tror jag inte det finns någon sådan regel men även om det gör det så är din resa bara 2 legs då ARN-SIN (med stopp i DME) räknas som en flight.
Jag hävdade det med, att det bara är en flight ARN-SIN, men hon hävdade med bestämdhet att det var två. Hursomhelst så verkar jag ju ha stora chanser att få till det som jag vill om jag snackar med någon annan än denna Kristina.

Om det är de som har gjort fel, tror ni att det är möjligt att göra en ombokningen till det jag försökte få igenom utan att betala ändringsavgiftenför detta?
 
Finns det någon karta över hur olika awardzoner är indelade för EuroBonus eller är det bara text som finns tillgängligt?

En liten work in progress. Någon som vet vilket typsnitt Eurobonus använder sig av? Samt om någon har färgförslag tar jag gärna emot det, är estetiskt färgblind.
Visa bifogad bild 101432

SAS Eurobonus - Award Zones for Star Alliance [MAP] | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Aber

Medlem
Hej!

Jag har en kort fråga jag inte hittar svaret på och hade uppskattat er expertis:

Har en award-flight outbound London till SYD och därmed åker jag på en maffig ADP-avgift. Låt oss säga att jag bokar om denna flight genom att starta resan i CPH istället, i övrigt är det samma. Får jag tillbaka ADP-avgifter vid ombok då? Jag kommer ju trots allt "utifrån" och reser vidare via London? Då ska man väl som jag förstår inte behöva bet ADP?
 

Tonton

Medlem
Hej!

Jag har en kort fråga jag inte hittar svaret på och hade uppskattat er expertis:

Har en award-flight outbound London till SYD och därmed åker jag på en maffig ADP-avgift. Låt oss säga att jag bokar om denna flight genom att starta resan i CPH istället, i övrigt är det samma. Får jag tillbaka ADP-avgifter vid ombok då? Jag kommer ju trots allt "utifrån" och reser vidare via London? Då ska man väl som jag förstår inte behöva bet ADP?

Korrekt.

Fanns en anledning till att jag på min sommaresa, när jag var i London, tåg tåget till Bryssel och började min Awardresa därifrån istället för LHR :D
 

FilipJ

Medlem
Någon som har en gó sammanställning över när flygbolagen släpper businessbiljetter för award? Försöker komma över biz till Phuket i början av mars, och behöver ha det firm ganska snart. Hittar vissa avgångar med både TG och TK, kan man hoppas på något mer?
 
Någon som har en gó sammanställning över när flygbolagen släpper businessbiljetter för award? Försöker komma över biz till Phuket i början av mars, och behöver ha det firm ganska snart. Hittar vissa avgångar med både TG och TK, kan man hoppas på något mer?
Finns på Awardfares men på många är de nästan ett år framåt!
 

Tonton

Medlem
Någon som har en gó sammanställning över när flygbolagen släpper businessbiljetter för award? Försöker komma över biz till Phuket i början av mars, och behöver ha det firm ganska snart. Hittar vissa avgångar med både TG och TK, kan man hoppas på något mer?
Ultimate Guide to Award Release Dates | AwardFares Blog

Till Phuket från Europa är det enbart Thai och Turkish som flyger. CPH, FRA, och IST om jag minns rätt. Annars får du leta andra rutter via connections i Asien.
 
Toppen