Senaste nytt

SAS Travel Wallet

Skogi

Medlem
Jag har fått varje tisdag flera månader i rad efter strulet tidigare. Top-up pågår nu så att jag hinner växla 35k i appen innan den sista december.

Dock inget CL kort än!

Känns i dagsläget mer sannolikt att himlen ramlar ned än att CL kortet dyker upp i brevlådan... :(
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
De har även spärrat ATM uttag via Curve märkte jag ikväll i utlandet så Ni vet. Kortet blev även spärrat en kort stund pga «misstänkt» aktivitet. Alltså ingen idé att fylla på TW längre för poänggivande ATM uttag.

Ingen stor sak såklart, men Jag gillade ändå £200 i fritt uttag utomlands varje månad med TW via Curve.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Vet inte om det är hos Travelwallet eller inte, men:
Jag kan inte fylla upp Revolut med travelwallet. Det gick bra i somras. Är det något som ändrats?
Det gäller ett mindre belopp (under1000kr).
 

Vikening

Medlem
Jag läste igenom Avtalet och det står följande under punkt 2:

"2.2. Det kan hända att de EuroBonus Extrapoäng som visas i Travel Wallet-kontocentralen inte återspeglar ditt uppdaterade poängsaldo eftersom det kan ta upp till 45 dagar innan de poäng du intjänat med ditt Travel Wallet-kort krediterats på ditt EuroBonus-konto. För en slutgiltig avräkning av dina EuroBonus-poäng, kontrollera ditt EuroBonus-konto. För vidare information om SAS EuroBonus-poäng, se SAS EuroBonus Regler & Villkor."

Det kan alltså dröja ganska länge innan poängen trillar in utan att något avtalsbrott skett från TravelWallets sida.
 

intuition

Medlem
TW har aktivt blockerat en del MCC senaste tiden. Bra i Ditt fall då de nog annars hade spärrat kontot.
Kan du utveckla det?

Har läst Terms&Conditions och hittar inget som säger att det inte är tillåtet. Det finns beskrivet att de kan blockera transkationer enligt policy för Bedrägeriförlustkontroll och Förhindrande av pengatvätt/Motverkande av finansiering av terrorism i 4.8 och en lista av strikt förbjuden användning i 4.10. Jag ser inte att fylla på revolut-kortet faller under någon av dessa och det bör alltså vara en tillåten POS-transaktion?
 

M.K

Medlem
@intuition Jag fick kortet tillfälligt blockerat i fredags och fick då se en lista på mina transaktioner som nekades. De benämndes som ”blacklisted MCC”.

Jag har faktiskt viss förståelse för deras troliga agerande mot Revolut. Det kan ses som cash recycling att fylla på ett pre-pay kort från ett annat. Bättre att fylla på TW eller Revolut direkt från MC vid behov för att undvika denna frågeställning och eventuella tråkigheter.
 

intuition

Medlem
Ja, jag kan se att de vill hindra liknande transaktioner utifrån ett marknads-perspektiv eller hur man ska kalla det. Men det finns inte nämnt i T&C.

Sedan är det lite lustigt om de blockat revolut, för att ladda går som "köp" dvs en POS transaktion och TW får då betalt såvitt jag förstår. Jaja.
 
Toppen