Senaste nytt

Resor med öl

Mimer

Medlem
Håller helt och hållet med om Bermondsey Beer Mile. Notera öppettiderna bara, långt ifrån alla har öppet alla dagar i veckan. Håller även med om Craft Beer Co som finns på ett gäng ställen i London.

I övrigt, Holborn Whippet, Mother Kelly's (Taproom och bottle shop som finns på flera ställen i London), Euston Tap, Cask Pub and Kitchen samt The Rake för craft beer.

The Harp, The Lamb and Flag, Churchill Arms, Jerusalem Tavern samt Royal Oak för cask/real ale.
 
Last edited:

flybob

Medlem
The Craft Beer Co Covent Garden överraskade om man är less på brittisk ale.

The Bermondsey Beer Mile

Men det finns ju både ett gäng Brew Dog, Goose Island och Mikkeller bar på plats... så finns mycket trevligt :)

Håller helt och hållet med om Bermondsey Beer Mile. Notera öppettiderna bara, långt ifrån alla har öppet alla dagar i veckan. Håller även med om Craft Beer Co som finns på ett gäng ställen i London.

I övrigt, Holborn Whippet, Mother Kelly's (Taproom och bottle shop som finns på flera ställen i London), Euston Tap, Cask Pub and Kitchen samt The Rake för craft beer.

The Harp, The Lamb and Flag, Churchill Arms, Jerusalem Tavern samt Royal Oak för cask/real ale.

Bra öl hittar du östan överallt i london. Då syftar jag på real ale.

Tack allesammans, med dessa tips bör jag inte behöva vara törstig!
 

srg

Medlem
Affligem Cafe, Bryssel. Trevligt ställe!
821875b95c99ed744ff17f65d922d75f.jpg
 

JochenS

Medlem
Frun överraskade mig med egen utflykt med Hop on brewery tour i Brisbane. Jag som gillar suröl blev mycket nöjd med urvalet. Men det fanns verkligen något för alla och en mycket kunnig guide. Ett gäng suröl fick följa med hem också. Bra arrangerat och kan rekommenderas. Och bra sätt att lugna nerverna efter gårdagen i vänstertrafik.
a5d9505569396d2acfb334227d7cacbd.jpg
87ce7d0ece55e5af5727f1c9c9e9bc68.jpg
2f7c49bd67ff0e561dd8dd6479f6219d.jpg
 
Jag hoppas denna fråga passar här, för jag är på resa och dricker öl... Jag sitter på en något kylslagen uteservering i Schweiz och dricker en lokal öl, Bamse. Vi har ju alla hört talas om India Pale Ale och American Pale Ale, men denna öl är en Ale Scandinave. Gissar att tex @palmen kanske kan svara, är detta ett begrepp, och vad innebär det i så fall?
 

Martin Gren

Medlem
Jag hoppas denna fråga passar här, för jag är på resa och dricker öl... Jag sitter på en något kylslagen uteservering i Schweiz och dricker en lokal öl, Bamse. Vi har ju alla hört talas om India Pale Ale och American Pale Ale, men denna öl är en Ale Scandinave. Gissar att tex @palmen kanske kan svara, är detta ett begrepp, och vad innebär det i så fall?

Är det månne denna? I så fall är det en veteöl

485bdc3c8caf01d61f7a420e71e1c23a.jpg
 
Toppen