Alexander P
Medlem
Har samma problem, hade en Norwegian flygning från Umeå till Arlanda förra månaden. Maskinen var 2 h sen så bokade en flygning med SAS istället. Ansökte efter resan på Norwegian.se och fick idag följande svar:
Takk for at du kontakter oss med ditt krav. Vi beklager lang behandlingstid og takker for din tålmodighet.
Norwegian flyvning DY4016 (UME-ARN) 15.11.2019 ble dessverre forsinket med 2 timer og 5 minutter på grunn av en uregelmessighet ved en tidligere avgang i vårt nettverk som hadde en direkte konsekvens på denne flyvningen. Den opprinnelige flyvningen ble påvirket av en inspeksjon av flymaskinen for en mulig teknisk feil. Inspeksjonen avdekket ingen tekniske feil og flymaskinen ble godkjent for operasjon uten behov for å skifte tekniske komponenter. Denne uregelmessigheten ble forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne ha vært unngått, selv om alle rimelige tiltak ble iverksatt.
I dette tilfellet, kan vi dessverre ikke imøtekomme forespørsel om refusjon av kostnader, da vi ikke er pliktig til å dekke slike utgifter. For ytterligere informasjon vedrørende det juridiske grunnlaget for vedtaket, vennligst se nedenfor**.
Vi beklager de ulempene denne uregelmessigheten har medført, men håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen ombord ved en senere anledning.
Vad kan man göra?
Takk for at du kontakter oss med ditt krav. Vi beklager lang behandlingstid og takker for din tålmodighet.
Norwegian flyvning DY4016 (UME-ARN) 15.11.2019 ble dessverre forsinket med 2 timer og 5 minutter på grunn av en uregelmessighet ved en tidligere avgang i vårt nettverk som hadde en direkte konsekvens på denne flyvningen. Den opprinnelige flyvningen ble påvirket av en inspeksjon av flymaskinen for en mulig teknisk feil. Inspeksjonen avdekket ingen tekniske feil og flymaskinen ble godkjent for operasjon uten behov for å skifte tekniske komponenter. Denne uregelmessigheten ble forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne ha vært unngått, selv om alle rimelige tiltak ble iverksatt.
I dette tilfellet, kan vi dessverre ikke imøtekomme forespørsel om refusjon av kostnader, da vi ikke er pliktig til å dekke slike utgifter. For ytterligere informasjon vedrørende det juridiske grunnlaget for vedtaket, vennligst se nedenfor**.
Vi beklager de ulempene denne uregelmessigheten har medført, men håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen ombord ved en senere anledning.
Vad kan man göra?