Senaste nytt

5 stjärnigt hotell i Europa - vilka hotell är mest valuta för pengarna?

bstark

Medlem
Det var Four Seasons i Budapest som fick mig att åka ner i det svarta hålet av lyxhotell. Då har man lagt ribban högt och ens hotellkostnader kommer aldrig bli sig lika igen.

Istanbul var ett bra tips. Du kan också kika på Kempinski i Vilnius.
 

JohanGE

Medlem
Polen har jag hört (ännu inte själv testat, men bra sugen...) ska ha en drös av 5-stjärniga hotell till riktigt bra priser. Tänker mig att du finner dem främst i Warsawa och Krakow
 

MrRob

Medlem
Polen har jag hört (ännu inte själv testat, men bra sugen...) ska ha en drös av 5-stjärniga hotell till riktigt bra priser. Tänker mig att du finner dem främst i Warsawa och Krakow

Marriott i Warszawa är det bästa billiga 5-stjärniga jag bott på. Jag och frun betalade 600:- per natt för något år sedan mitt i sommaren. Gissningsvis är det lite dyrare när inte alla i landet är på semester.

Förstklassig frukost och bästa sängen vi någonsin stött på någonstans -- oavsett pris.
 

JohanGE

Medlem
Marriott i Warszawa är det bästa billiga 5-stjärniga jag bott på. Jag och frun betalade 600:- per natt för något år sedan mitt i sommaren. Gissningsvis är det lite dyrare när inte alla i landet är på semester.

Förstklassig frukost och bästa sängen vi någonsin stött på någonstans -- oavsett pris.
Tack för tipset. Har de något bättre spa på plats? Får kika närmare på det :)
 

MrRob

Medlem
Tack för tipset. Har de något bättre spa på plats? Får kika närmare på det :)

Vi simmade bara i poolen i källaren. Modernt och fint men hur gymmet eller deras behandlingar är vet jag inte. Tror att det var ett "Holmes Place" som är rätt vanligt i Polen. Polackerna brukar dock ha bra och prisvärda spa.
 

Samosaguas

Medlem
Jag tycker du bör kolla in Madrid! Hotellpriser som oftast är riktigt bra och på köpet får du en av Europas bästa mat- och kulturstäder. Vill du ha ett klassiskt hotell skulle jag rekommendera The Westin Palace.
 

Senator

Moderator
Om du kan tänka sträcka dig till 6-7 tkr per natt så är annars Schweiz ett magiskt ställe för lyxhotell. I Zurich titta på:
Baur au Lac
Widder
The Dolder Grand
Atlantis by Giardino
Park Hyatt som vi testade i somras (årets hotellvistelse utan tvekan)

Sen har jag personligen Hotel Les Trois Rois i Basel högt på min bucket list inklusive middag på Cheval Blanc by Peter Knogl

Oavsett skulle jag varmt rekommendera boka via Virtuso Mycket värde för pengarna.
 

anjak

Medlem
Grand Hotel Les Trois Rois i Basel är ett väldigt bra hotell som har en del specialpaket där middag ingår.

Annars finns det som sagt tidigare en hel del fina hotell i Schweiz. Gillar man natur är det ett fantastiskt land att besöka även om francen är löjligt dyr.
 
Toppen