Senaste nytt

poängkostnad för flight till USA med SAS

Lars Peter

Ny medlem
ser i forumet mycket varierande poänguppgifter för vad som krävs och som skiljer sig åt från tabellen på SAShemsida. Försöker få ihop till en tor resa för två och har 150 000 poäng.
 

palmen

Moderator
ser i forumet mycket varierande poänguppgifter för vad som krävs och som skiljer sig åt från tabellen på SAShemsida. Försöker få ihop till en tor resa för två och har 150 000 poäng.
60k ekonomi
80k plus
100k business

Det är priserna för bonusbiljetter.
Sen kan du även boka vanliga biljetter men betala med poäng, då går priset ofta upp 2-3x
 

bhen

Medlem
Sen kan du ha olika upptjänade kreditkortsförmåner såsom:

-Amex 2-för-1 så att du får tex 2personer i Business för 100k.
-Mastercard Premium som på högsta nivå gör att du betalar för Economy även för Business, då kostar 2personer i Business 2x60k =120k

dessa är tur och retur priser.
 

Lars Peter

Ny medlem
Tack för svar. Bhen, du nämner att det är tur och returpriser. När jag "provbokade" framgår det som att det är 60,80,100 per enkelresa?
 

B380-9 XWB

Medlem
Tack för svar. Bhen, du nämner att det är tur och returpriser. När jag "provbokade" framgår det som att det är 60,80,100 per enkelresa?

”Enkla bonusresor: Poängpriser gäller tur och retur-resor. Enkelresor kostar 60 % av poängpriset för tur och retur.”

Poängtabeller | SAS

Detta gäller före ev. förmåner som nämns ovan.

Kan du tänka dig att resa i Go eller Plus så glöm inte erbjudande som gäller någon dag till.

SAS Bonusresa med upp till 50% rabatt, boka senast 8 dec 2019, res 7 jan - 31 mars 2020 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Delayed

Medlem
När jag "provbokade" framgår det som att det är 60,80,100 per enkelresa?
Med risk att det blir tjatigt. 60, 80, 100 gäller per persson för SAS tur- och retur före eventuella "(kreditkorts)rabatter". Observera att det är andra poängpriser för övriga Star Aliance bolag.

Screenshot from 2019-12-05 07-05-46.png
 

Delayed

Medlem
Är inte det billigaste att uppgradera på flygplatsen?

Att uppgradera två sträckor på flygplatsen för poäng kostar 2x35,000 = 70,000p
Det klart man kan jämföra ett biljettköp för 100 k poäng med uppgradering för 70 k poäng men då är antingen ursprungsbiljetten gratis eller så jämför man äpplen med päron.

Sen ska det ju även vara möjligt att uppgradera på flygplatsen, vilket man inte ska förutsätta.
Sen kan det ingå inrikessträckor i USA, vilka väl inte blir uppgraderade vid en "flygplatsuppgradering", eller har jag fel?
 

JohanGE

Medlem
Värt att tillägga är val att till vissa destinationer hittar man i stort sett aldrig Business i bonus! Då kanske det kan vara värt att uppgradera till business på flygplatsen? Eller tänker jag fel?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen